Bersama Mak Merah – Family kucar-kacir

Salam Kak Red dan pembaca.

Saya dah tak tahu dekat mana nak bercerita.Hopefully dengan menumpang populariti blog Mak Merah,dapatlah rasa tidak puas hati saya ini dibantu oleh rakyat-rakyat Blog Merah ini.

Personally,saya ada masalah family.Ibu bapa saya dah tak sehaluan.Gara-gara seorg janda yg jadi business partner bapa saya.Business ke mana,hidup lintang-pukang.Siang malam tak bermaya macam orang putus cinta.Saya pulak bosan tengok ibu membebel.Saya tau dia lonely tp saya tak suka bila ibu selalu cakap nak cerai.Bapa tak mau ceraikan.Masih sayang katanya.Saya pun pening. Bukan itu je,abang sulung saya tu asyik bertukar keje.Dah kawin ada anak tp tak tetap keje.Bila takde duit,beras,lauk,dtg umah amek.

Dah satu hal ibu kene bela anak yg dah kawin.Yang kakak pulak,laki kaki judi.Kalau harap ‘pangkat’ mmg meletop tp rupanya tak guna!Sampai pinjam duit kat ceti Along tu!Dahlah berjudi,pinjam Along pakai nama kakak saya!Dah tu laki kaki judi tu kan suami,so si kakak mengikut je.Sekarang,laki lari,anak tinggal,kawan-kawan berjuta kali call mintak settle hutang.Dgn hutang Along,hutang loan kete,pampers anak,susu anak.Yang botak kepala,ibu dan kakak.

Now ibu kata nak tolong settle hutang Along lepas dapat duit study insurance adik.Saya bantah sbb duit tu purposely for my adik’s education.Saya tak makan kat kolej pun takpelah.Jangan adik saya tak makan.Saya bukannya bijak sangat.Adik saya bijak tp saya tau dia tak happy dengan current situation.Bagi saya ibu lebihkan anak-anak yang dah kawin yang sepatutnya bantu dia utk bantu kami yang masih belajar.

Ikutkan saya mmg nak berhenti belajar.Saya sedih sangat.Ibu saya tak ada tanya saya ada duit tak nak makan.Mungkin dia fikir tau lah saya sendiri minta dekat bapa atau cari di mana-mana. Saya nak jumpa bapa pun susah.Malam dinihari dia baru balik.Keje tak tentu masa.Duit pun dah takde.Semua habis,mungkin dekat janda busuk tu.Business pun haprak! Saya rasa saya ada Allah SWT sahaja.Mungkin ibu tak kisah pasal saya,tapi saya tau Allah SWT kisah dan sayangkan saya.

Terima kasih,kak Red dan readers.

– Cik C


Comment: 8