Andai anda ingin menderma…

korang ingat tak aku ada shout kat fb aku, kisah suami yang meninggal di petrol station di cheras, very near by kat rumah saya gak lah. aku pun tau cite tu light2, but salah sorang dari korang ada anto komen kat RM, tp sebab kat RM nih korang nya last blog post nya entry pun akan kuor sama kat komen korang. so ada ko pi letak link video dari cctv kejadian waktu si suami/ayah ni dilanggar oleh sebuah kereta wanita (menurut cerita dengarnya mabuk).

so i shout this in FB..sedih kan.

sian…

nampak anaknya tercampak kuor and merangkak, isterinya pulak gegas mendapatkan suami, yang waktu itu sedang nazak. dari cctv tu looks like dia baru pas isi minyak and suami ni nak bukak pintu kereta nak masuk dalam lah bila ada keter yang mendadak datang bangggggggggggg langgar, takde break langsung. Suami/ayah ni meninggal dunia.

waktu kejadian ramai gak kat petrol station tuh, but orang ramai bertempiaran lari coz takut petrol pump tu meletup. betullah tu…apa saja kemungkinan bakal terjadi. nak dijadikan cerita…aku dengo pun dari mulut ke mulut, yelah daerah rumah aku ni bukanlah kecik beso mana, bersampaianlah jugak.

so one day lam minggu ni waktu anto Gegirl kat school, aku yang pi anto dia masuk dalam, and waktu nak kuor aku nampak ada 2 adik beradik nih kat dalam skul gegirl gak. si abang and si adik. me being ramah lady, sambil jalan tu borak lah ngan cikgu gegirl..

cutenya dak kecik nih, lom 3 tahun nih kan? dah anto school yek

ha ah…blom 3 taun, tu abangnya

muram je abangnya tu, tak nak pi memain ke ngan kawan2 dia?

ayahnya baru meninggal bulan lepas…blablabla petrol blablabla accident blablabla kat cheras

aku terus patah balik, tengok anak2 kecik tuh ‘masyallah, ini anak2 arwah tu ke?’

ha ah lah kak red, yang keluar berita tu…

diaorg belajar kat sini rupanya, means maknya dok dekat2 sini jugak ke?

adalah lagi cerita aku ngan cikgu tuh, but sedihlah tengok adik beradik tuh…

if korang nak menderma untuk anak2 kecil tu, bolehlah kita beri bantuan. saya sudi tolong jadi penyalur untuk anak2 kecil itu melalui cikgu/ibu mereka. Tetapi menghormati perasaan yang hidup dan yang telah mati, biarlah saya tak letak gambar mereka di sini, saya pun tak amik gambar depa wpun ada yang mohon. Alfatihah untuk ayah mereka yang telah pergi dan semoga ibunya tabah bersama anak2 kecil itu.

Saya buat entry ini tanpa pengetahuan dari si ibu/isteri, mungkin saya mengenalinya waktu sama2 berselisihan bahu di sekolah gegirl, mungkin juga arwah suaminya pernah berborak dengan Sirman, saya tak pasti, tapi saya macam terpanggil untuk membantu bersama2 readers di RM (sekiranya ada, kalau tiada tak mengapa) sebab melihatkan video cctv tu aku masih lagi terkenang2…..btw, tak payahlah carik video cctv tu, dengarnya sudah diminta cabut oleh pihak keluarga. tak tau napa aku haritu boleh tertengok lagi cctv tuh.

so if ada bolehlah contact saya privately. if you all tanya sekolah mana gegirl pun, tak pernah aku cakap openly di sini, so eloklah tak perlu tahu. biarlah kita tak tahu and terus sumbangkan mana yang daya pada ibu mereka. Jumaat ni aku mulakan dengan entry yang bisa buat hati kamu lembut, ingat pada yang kesusahan. itu ajer. i dont really do the shout in RM nih kalau nak buat sedekah jariah, but this one saya nak kongsi sama2 coz kebetulan ramai yang tau kisah ini di mata layar internet dan juga main newspapers/tvs.

tangan kanan kamu yang memberi. Contact Red if sama2 nak membantu yer.

Comment: 21