Perlu ke nak look stupid?

IMG01223-20100721-1303

well i m not against emm…

1. fat lady coz i m fat too.

2. apatah lagi yang bertudung, coz soon satu hari aku pun nanti bertudung gak, insyallah.

but i just dont understand, kenapa yang bertudung mesti harus wajib tuck in your shirt in the pant?  Iye betul takde sekolah yang kata bertudung tak boleh tuck in baju dalam seluar atau skirt labuh, but isnt that weird? arent we supposed to cover our ass bila kita bertudung? part of our  aurat, but bila dah tuck in bukan ke lagi menunjukkan pungkok ko?

so recently I got these photos from my  buddy, she asked for my opinion, macam kenapa nak nampak stupid pakai macam ni sekali? wpun nak nampak macam jantan or macho lelaki, tolonglah jangan tuck in kat baju ko tuh, kesianlah dia. kita yang tengok ni jadi kesian pulak dengan dia.

IMG01219-20100721-1302

ada jugak aku sokmo nampak yang bertudung tuck in baju depa and masukkan dalam skirt or seluar, ramai, kira dalam KLCC tuh, once a week memang akan nampaklah….trend? entahlah, saya sebagai seorang yang belum lagi bertudung rasa macam penyesuaian imej tu tak seiring pulak. satu lagi kalau pakai tudung tapi pakai tshirt lengan pendek, unless pakai inner.

to those wearing tudung, fakta ni bukan nak condemn cara pemakaian kamu or pertudungan  kamu, but saya melihat wanita bertudung tinggi martabatnya dari mereka yang tidak bertudung (macam aku). so bila aku tengok yang bertudung pun pakai lebih kurang sama dengan yang tidak bertudung…hemm.

can u help me here? anw saya minta maaf awal2 kalau ada yang terasa ngan entry nih pulak…

untitled

but ko pakai gini, memang melampaulah! pi majlis orang kahwin pulak tuh!! bra pink lagi uuuuu…

photos taken from anonymous senders.

Comment: 54