Nenek tua bongkok!

Saya ni bukanlah kategori set2 sememeh lemah semangat dan penakut. Dulu, keje saya memerlukan saya outstation ke salah sebuah negeri kat pantai timur tu sebulan sekali.

Biasanya adalah teman sekerja ikut sekali..tpi kami still dok bilik asing2..maklum company bayar pe hal nak share kan..kwn yg salu pegi tu mmg penakut orgnya..dia salu mintak connection room dgn saya dan dia akan biar suma lampu bukak masa dia tido..saya pulak jenis x leh tido kalau lampu ON…so kalau dgn dia saya biarkan pintu connection room tu terbuka..satu hari saya terpaksa outstation sendiri dan hotel penuh.kecuali ada satu kat area Paka tu..

Masa petang tuh saya dah rasa x bape sihat mcm nak selesema..pala berat gitu..so lepas abis keje..saya terus mandi solat and makan ubat selsema dan demam and terus konon2 nak zzz…masa tu lampu blik air saya biarkan ON dan saya terus hanyut…bila saya terjaga dalam kul 1pgi..(sbb saya tgk jam kat sebelah katil tu) saya nampak cam samar2 perempuan tua bongkok bawak bonjot2 cam kain tu..masuk hala ke toilet…saya gosok2 mata 2-3 x nak pastikan samada saya mimpi ke tak…tapi saya pasti saya dalam keadaan sedar gitu…

meremang tengkok mmg x leh kata..tapi kul 1 pg what we expect nak lari ke mana ye dak?..saya pun tutup sampai ke kepala dgn selimut dan terus tido sampai pagi….bila pagi nak check out, sajer tanya2 adik kat kaunter tu..katanya bilik yg saya duduk 313 tu mmg ramai org ada citer pasal nampak nenek tua bongkok bawak bonjot bungkusan kaen..tapi so far mmg org nampak gitu2 jer..dia tak kacau pun..ish.meremang tau .

Lepas pada tu mmg saya make sure tak pi dok kat hotel tu lagi…takuut…..

 

Sender: Anna Sadri

Edisi Misteri Malam di RM slotnya adalah 3 kali seminggu dan berminat menghantar Misteri Malam under Guest Writer, sila drop your story di Contact Red. Thx.

Comment: 10