Budak perempuan di tengah jalan!

Assalamualaikum…

Kak red, saya nak bercerita kisah kawan saya pernah alami semasa dalam perjalanan dari Kajang ke Sepang.. Takde la seram sangat pun..

Kisah ni berlaku last year.. Malam tu dia mengikut tunang dia makan Sate Kajang Hj. Samuri dengan kawan kawan.. Dah tengah malam macam tu, adik tunang dia yang ikut sekali nak balik ke Sepang sebab esok paginya ada kelas. Sepatutnya tunang dia la yang hantar.. tapi dah syok sangat bersembang dengan kawan kawan, kawan saya pun suka rela la nak hantar bakal adik ipar ke kolej.

So, dengan berani tanpa fikir apa apa, kawan saya tu decide la nak hantar walaupun tak kenal jalan.. Lagipun garmin kan ada.. takde problem sangat la.. Masa on the way pergi ke sepang tu takde masalah pun.. smooth je perjalanan walaupun jalan yang diorang lalu tu sunyi dan gelap gelita..

Dia pun tak sure dia lalu jalan mana malam tu.. yang pasti gelap dan sunyi je.. memang tak terserempak dengan mana mana kenderaan pun..

Oon the way patah balik ke Kajang tu, kawan saya sorang sorang driving dengan bantuan garmin, tiba tiba ternampak sorang perempuan berambut panjang berbaju putih memimpin seorang budak perempuan berjalan di tengah tengah jalan.. Masa tu siap ada bau wangi lagi..

Time tu jugak garmin pun lost map dan ‘recalculating’ jer. Kawan saya tu cuak tapi teruskan perjalanan tanpa pandang kiri kanan dah.. masa berselisih dengan perempuan tu pun, dia tak pandang dah.. tak sanggup nak tengok rupa perempuan tu.. secara logiknya kat situ memang takde kawasan rumah orang pun. Tengah tengah hutan.. cermin pandang belakang pun dia tak sanggup tengok.

Lepas sekilometer macam tu baru la garmin boleh function balik dan sampai je kat Sate Kajang terus ajak tunang dia balik. Pagi esoknya baru dia menceritakan apa yang berlaku dalam perjalanan semalam. sejak dari tu memang dia dah serik dah nak drive sorang sorang tengah tengah malam.. Masa dia menceritakan kejadian tu, kitorang assume dia menggunakan jalan Kajang Dengkil sebab memang dah ramai kawan kawan yang ulang alik KLIA kena ganggu bila melalui jalan tu..

Sender: Anisah

Edisi Misteri Malam di RM slotnya adalah 3 kali seminggu dan berminat menghantar Misteri Malam under Guest Writer, sila drop your story di Contact Red. Thx.

Comment: 13