#RememberingMH370 …

Rata-rata kita satu dunia, satu suara, satu Malaysia sedang bersedih

Dengan secara rasminya berita yang telah dipaparkan dan disampaikan oleh our dear PM, maka dengan ini, berakhirnya location MH370 di Lautan Hindi. Biar kita berharap selepas 17 hari, mungkin berpuluh hari lagi, mereka akan kembali, ada miracle dari Yang Maha Esa untuk mereka kembali ke pangkuan tersayang.

Walau dari China, Indonesia, India, Australia dan di mana negara mereka pun penumpang di dalam MH370, apatah lagi crew dan penumpang dari negara kita sendiri, Malaysia. We have been with them for over 17 days, dan sehingga saat hari berakhir, kita akan tetap mengingati mereka.

Sekiranya diizinkan Allah, tunjukkanlah sesuatu yang bisa menggembirakan sedikit hati kecil ahli keluarga itu, mungkin more debris, mungkin jasadnya biarpun …..aduh, payah akak nak menaip. Kita semua menangis. But I m sure, semua kalian paham maksud tersirat, untuk the family members of MH370, takziah. Alfatihah. To non muslim, you will be remembered.

Kami masih mengharapkan belas ikhsan kasihan dari MU untuk berikanlah sedikit berita, walaupun sedikit, temukanlah kami buat mereka, walau dalam keadaan apa sekalipun jasad mereka….buat kami, buat keluarga yang masih mendukung harap, biar mereka telahpun redha. Lama redha sekiranya benar KAU telah mengambilnya.

#RememberingMH370

Harap ada closure, tapi teruslah kita berharap. That s the best we can do.

Comment: 9