My red heart…

tenang dan damainya hati selepas dapat meluahkan rasa hati di blog sendiri…

pertama saya tidak mahu menggunakan kata2 kesat wpun saya bisa tetapi u know stimes kita akan terlepas kata kalau dah terlampau marah. kerana itulah bila saya marah saya drafted terus entry yang panas tp bila saya dah sejuk saya edit balik buang apa yang tak patut dibaca.

mungkin blog lain bebas memaki hamun, menggunakan all carutan, tp atas nasihat suami, saya tidak perlu mengikut orang yang mencarut2 itu kerana yang mencarut itu mencerminkan peribadi dan didikan yang diterima.

entry ini dikarang pada malam jemaat, selepas pulang berlibur bersama suami, hati saya sangat damai. dan saya sudah membulat tekad utk cuba jauhkan lagi sempadan dari mereka semua. baru saya tahu rupanya ada rakan menjadi talam dua muka di blog ini. ramai jugak ye 🙂

dan baru juga saya tahu, menumpang kasih di sini bermakna mengharapkan populariti, nak cepat naik, nak cepat ‘masyuk’ in nuffnang’s income. nak cepat naik ke atas wpun sampai menikam saya. demi kerana inginkan itu semua makanya di sini menjadi kawan dan kemudian di belakang saya bagai peluru berpandu mencerca saya seorang ibu.

memang hati saya terusik sedikit apabila ada rakan dicuit mereka, sesungguhnya gadis itu tidak bersalah. adakah yang tua atau sesiapa sahaja antara mereka bertanya khabar pada si puteri itu, terus menjadikan dia mangsa, saya harap sang gadis tabah, kerana saya sudah pernah kena lebih hebat dari hentaman itu. kita perlu kuat, apabila kita kuat menghadapinya maka kita akan lebih hebat, percayalah. kalaupun x hebat seperti Kakak itu, pastinya lebih hebat dari mereka. kamu adalah wanita yang solehah dik.

sebenarnya saya masih lagi terkejut dengan berita lalat gro yang kahwin pada usia 19tahun dan menjanda few months sebelum masuk tempat itu. makanya hampir 2 tahun kami rakan2 ditipu hidup2 oleh sipolan yang mengaku ‘anak dara’. keduanya terkejut dengan back stabbers, kalau saya tidak kenal x mengapa tapi ….. hai, manusia manusia….

makanya dengan ini, saya ingin berehat sebentar…

Comment: 12