Note to redmummy’s readers…

1. Waktu puncak readers mendadak naik di redmummy.com kebanyakkannya pada waktu pejabat, dari 8am to 5pm. so saya melihat apabila saya lebihkan entries macam terkial2 je nak refresh nak komen yang mana satu nak baca sumer, basically, saya rasa quality tu lah yang saya panjangkan, saya menulih lebih, gambar lebih tapi isinya padat.

2. 2009 juga saya melihat untuk saya lebihkan masa with my personal life, 2,3 hours blogging at nite wpun selepas anak-anak tidur, rasa macam penat je satu ari mengadap pc. dahlah keje pejabat pun pandang laptop, mana dengan entries and mana dengan assignment. assignment tu kalo semalam siap bolehlah saya senyum tp usually for one assignment yang saya dapat, ai usually need few nites to do, to draft, padam buat balik camtu lah…rezeki tu yang saya tak boleh tolak, syukur kerana ada ads dalam blog nih.

3. Mostly wpun cerita dalam blog merah bagaikan berulangan aternya hampir setiap hari, bulan, tahun menda yang sama jugak berputar tapi jika dilihat tulisan saya semakin berolah, saya tukarkan sedikit cara penceritaan, lagipun pengalaman hari ni tak sama ngan apa yang akan jadi esok lusa tulat. kalau ada event, lainlah entries, ai believe that redmummy.com has everything. except menda2 yang menda serious cam politic tu malaslah aku nak kupas. not my interest.

4. Selain dari Yoyooh ada jugak 2,3 online web yang mintak saya contribute tapi saya terpaksa tolak dengan baik, tak nak lah tamak sampai sume nak dibolot, kang saya lak yang terhegeh. lagipun tulisan2 di situ hanya menjemput saya takut kalau saya tak dak masa so saya minta maaf sekali lagi pada yang anto email tapi saya terpaksa menolak jemputan awak. not that ai dont want tapi masa saya sangat terhad, insyallah kalau ada kelapangan kita akan berurusan kembali.

5. Mengurangkan entries jugak adalah kerana saya ingin cuba menjawab komen2 yang sampai di entries, gelak kan korang bila aku terhegeh2 nak jawab komen korang dalam imbasan diary 2008 arituh…..itu yang saya cuba nak buat, wpun masih belum berjaya lagi. bayangkan kalo ada 8 entries per day, camne saya nak jawab ke lapan2 entries punya komen? so saya kurangkan dan saya harap setiap malam saya boleh menyelit menjawab komen2 yang datang. Those yang sent questions kat General Questions, saya akan jawab tapi sabar yer….not on the spot.

6. ICT Bersama Sirman, WAU dan Bersama Mak Merah masih lagi hangat di pasaran, so saya alu-alukan soalan atau masalah yang datang…kot nak dikongsi dengan readers kita yang lain. Like ICT Bersama Sirman pulak, kalau sirman rasa dia boleh terus jawab without putting it in the blog, dia hit it lah. tapi kalau macam wajib masuk dalam blog, dia publishkan. so itu mmg under sirman, 100%.

7. Ulangan tayangan semula statement yang dah bertaun aku kuorkan, kalau nak saya link kan, hantar email ke red@redmummy.com or kat contact Red atas tuh, nanti kami masukkan dalam Red Reddies. Kalau lambat link you dimasukkan, mintak mahap lah sesangat coz tugas tu usually sirman yang buat (yes dulu keje aku but since aku dah kedaung, he takes over)

8. Contest dalam blog nih pun lom start lagik, tak tau nak buat contest apa, you bolehlah buat cadangan. Saya perhatikan contest yang saya buat memang ramai suka masuk tapi contest yang ads bagik, agak kurang sambutan. tak tau lah napa tapi aku tengok adiah yang ads bagik lagi gempak cam Mia Satay. awat korang x ramai nak participate.

9. Saya juga suka buat promosi blog2 yang nak saya letak di entry, boleh jugak membantu blog anda dikenali tapi janganlah sampai anto email ‘kak promote blog saya kak’ hehehehehe aku kenal ko pun idak tetiba paksa2 saya buat camtu, adoihai! serious, kalo cam contoh awak sokmo bagi komen, say contoh nih: mrs taj ke, lily lotus, chotz, kak myra n kak yaya  (wah kakak2 dah ada blog!) ni contoh 5 orang je aku amik, depa sokmo bagi komen kan, ramai lagik yang letak komen so nanti  diam x diam nanti saya promote lah letak link….nak letak hari2 sume blogs kat sini, saya x bosan tapi other readers will bengang. oi jangan ko x tau, aku tau pangai readers2 aku lam blog merah ni bila melibatkan promotion. alangkan promote ads tu pun ada yang berbulu. iskk….

10. Actually tahun nih saya akan mengundang penulis bebas di blog saya, awak boleh menulis apa sahaja, hantar ke Contact Red atau email di red@redmummy.com nanti saya akan publish kat sini. Penulis bebas tu boleh saja awak bloggers (can help your blog to be promoted in other way) dan juga readers yang tak de blog pun boleh jugak. Tulisan kamu bebas, nak cakap pasal blog merah nak cakap pasal apa subject hiburan ke sosial up to you. So semua dijemput.

10 points untuk entry hari ini…

Comment: 34