Bersama Mak Merah

Salam kakred.

1stly, saya minta mahap sesangat sbb slalu menyeranghendap (ngendap) masuk sini & sesuka ati je comment posting akak. ampun ye. =) today tetiba rasa terpanggil untuk meluahkan sumthing. tatau. mebi sbb da lama pendam, then rite now rasa the time has come tok saye luahkan. hopefully, ia akan dpt bantu hilangkan kesakitan yg saya tanggung. saya x pernah pcaya pd cinta pandang pertama.

tp tular kenyataan yg saya kene terima bila 1st love saya adalah cinta pandang pertama. & smpai skrg im suffering sbb xbole nk lupakan dia. kami berpisah disebabkan selalu bergaduh dan katanya dia tak bahagia dgn saya. saya terima keputusan itu demi kebahagiaan insan yg saya sayang. skrg, dia sedang berbahagia dgn gadis pilihannya. stahun sy bg peluang tok diri sendiri.

tp saya masih x mampu lupekan dia. saya tak harapkan pape dari dia kerana saya tau saya tak mampu bahagiakan dia. tp pd masa yg sama saya tak boleh lupakan dia. bukan xpnah cuba. tp setiap kali saya mencuba, ada je benda2 yg akan membuatkan saya ingt pada dia.

susahnye! even da bermacam2 nasihat yg saya terima, tp saya perasaan saya masih mcm tu jg. sehingga sekarang, bile saya nampak dia, hati ini akan berdegup kencang. bile saya nampak dia, saya akan sedih dan air mata ini akan bergenang.

saya cube utk bahagiakan diri saya. secara fizikalnya, org nampak saya hepi, gembira. saya senyum, ketawa tapi dlm hati ni, tuhan saja yg tahu ape yg saya rasa. baru-baru ni, saya cuba bukan ruang tok diri sendiri dgn beri peluang kpd insan lain tok mencintai diri ini.

saya pujuk hati saya dengan berkata, tak salah kalo kita cube gembirakan insan lain. saya cuba tok sayang org yg terlalu menyayangi saya. tp makin hari, saya terasa saya menipu diri saya sendiri.

kami merancang untuk berkahwin kak. semua ahli keluarga merestui. tapi, saya sendiri masih keliru dgn keputusan saya ni. saya nak bahagia mcm org lain kak. tp saya tatau saya mampu lakukan atau tidak. bolehkan saya bahagia kalo hati ni masih pada dia?

-saye yang keliru-

Comment: 12