Malapetaka di pagi sunyi…

IMG01273

cite ni berlaku pada hari Isnin pagi dalam lebih kurang between 230-330am. waktu kejadian kami semua ngah tidur, tp aku nya sixth sense macam kuat bila tetengah tidur bley dengo angin puting beliung luar biasa kuatnya. sangat2 kuat. menakutkan.

memang scary lah lelebih lagi utk kami yang dok2 umah atas langit ni kan.

tp aku sorang je yang sedor, sirman memang tidur mati lah yer…

bila siangnya ha kau gambo2 tu sirman yang snap. ribut taufan tu menyebabkan ada pillar or atap  or batu2 para apartment atas yang jatuh berderai ke bumi. betapa tak kuatnya hai structure umah aku nih. ini rasanya kali ke 2. last year pun ada jugak kejadian yang sama sampai ranap atap keter residents.

IMG01272

macam kena pecah dek pencuri je kan…

no it s not.

ini punya terpelanting, sampai pecah keter satria tu.

tapi keter yang tepi sekali kaler oreng tu (top photo), nasib memang baiklah, takde langsung kena secoit pung. kalau sudah tersuratkan ianya terjadi, maka terjadilah ia. aku tak tau bape bijik keter or apa lagi yang kena, but bunyi itu sungguh menakutkan.

aku dengo ramai orang turun, even apartments lain pun turun gak waktu ribut taufan yang kuat tu…

sumer dah membayangkan macam sesuatu yang buruk bakal terjadi. Ya Allah, kau jagalah keluargaku dari sebarang malapetaka. tapi aku bleh tidur balik lepas aku dengo bunyik ribut taufan beliung tu….takde usaha utk bangun or buat apa2.

wpun begitu, turun rumah pun bahaya jugak, buatnya ada batu2 tu yang hempap melayang ke badan kita, pun kita tak boleh menduga kecelakaan dan kemalangan…

untuk jiran saya di VA…

apa lagi bang, get the compensate lah from the management!

Comment: 23