Kisahkan SPM korang!

image

image

image

untuk adik2 kita, anak2 kita yang telah selamat mendapat keputusan, syabas yer. Wpun kurang cemerlang, jangan ribut2, itu hanya SPM…hidup kita boleh berjaya bukan hanya melalui SPM sahaja. Untuk yang ke main sakan vass meletups lah result korang, ok ke mana hala tuju gamaknya?

Takkan nak jadi full time blogger pulok?

Untuk warga2 kertu yang telah pun pernah menjalani SPM, apa kata kongsi sejarah pengalaman korang waktu nak pi amik result tuh.

My one, saya hanya dapat Gred 2, back on 1992. Itupun belajar seminggu sebelum SPM ok hahahaha! setahun form 5 tuh aku mana ada belajar benau, dok leka ngan activity sekolah jer some more lepas abih kelas aku pi bekerja part time di Baskin Robbins, balik dah tengah malam, esok pagi pi sekolah balik mata ngantuk, balik je dari sekolah tidur rehat sejam 2, pi kerja balik.  kalau ada activity tu yang al fitam….

So saya belajar hanya 1 week sblum SPM…masa amik result aku pi menonong jer, tengok eh eh ai dpt Gred 2. Terus tepon mak ajah pakai public phone, kawan2 lain yang sepatutnya or mungkin disyaki mendapat result cemerlang, kecundang. Yang memang pandai nauzubillah pun ada yang tumpas, dan yang memang disyaki result vass pun dah tentulah Gred 1 jugak.

Balik umah aku dapat RM50 dari Mak Ajah.

wpun mungkin mak dah lupa, tapi tu lah pertama kali aku dapat duit yang palingggggggggg banyak selambak teruk RM50 dari mak aku. Suka giler! Lepas tuh aku sambung study kat ITM. gitu….

So pengalaman korang amik result SPM camner?

 

Comment: 44