Imaginasi Nyata…

IMG_3137

kat Australia aku peratikan orang bawak pram/stroller ke main ramaiiiiiiiiiiiiiiiii…..and depa memang bagi priority kat those yang pakai nih, dalam bus ke jalan masuk mall/park memang ada khas untuk their entrance lalu. Sepanjang jugak aku kat Sydney, asyiklah aku tengok orang bawak apa jenis strollerr. 90% pakai roda 3 yang 1 di depan 2 biji di belakang.

Abang dulu pakai brand COMBI, bagus meletup. ringan yang penting.

Pastu Sirman was thinking, apa kata kita beli kat sini je stroller baby since the price of stroller in Sydney slightly cheaper dari Malaysia. So aku pun macam setuju. Shippedkanlah boots and kasut2 anak beranak yang not bad banyak gak kalau sorang dah beli sepasang 2 kan, dah jadi bape pasang dengan winter jackets nya lagi. Memang banyaklah barang, sah tak muat luggage, bukan takut excess baggage.

Tapi sampai ke hujung hari akhir di Sydney aku batalkan pembelian stroller/pram. For 3 reasons:

1. takpelah, nanti kat kl aku beli. malas nak mengharung bawak naik bus dari mall ke hotel.

2. takpelah, kalau tak beli pun, mesti ada orang hadiahkan. haahhaaha kan Kak Midah kan?

3. tapi yang sebenarnya…alasan yang membuat aku tak nak and tak jadi beli, seperti mana yang diingatkan oleh mak mak kita, jangan siapkan apa2 lagi, baru lagi pregnancy tuh. biar dah hujung2 baru sediakan.

So, no stroller from Ozzy wpun ramai members aku cakap murah je dari harga kat KL kan. Takpe…aku masih lagi berpegang pada kata mak mak kita. Untuk alasan no 3.

Comment: 19