Impian Untuk Anak-anak Saya!

.


Somebody shared this video in my FB timeline. Bergenang air mata Akak lepas tengok youtube atas tu. Hiba dan sayu rasa hati melihat seorang ayah yang sanggup melakukan apa sahaja untuk kegembiraan dan kesenangan anak dia, walaupun terpaksa berkerja keras tanpa mengira penat dan lelah ditambah dengan perbagai masalah yang dihadapi terutamanya beban kewangan.

IMG_9667

Tetapi bila berdepan dengan si anak, kesemua penat lelah dan masalah itu disimpan tak ditunjukkan kerana yang penting hanya kecerian dan kesenangan yang perlu dikongsi bersama anak kesayangan dia. Ya begitulah impian murni ibu dan bapa kita semua. Apa sahaja demi untuk anak-anak, buah hati kesayangan kita.

IMG_9419

Video ni benar-benar menyentuh emosi Akak sebagai ibu dan personally as a parent I would do the same too. Berkorban apa sahaja semata-mata hanya untuk melihat senyuman dan kegembiraan anak-anak Akak. Their smiles on their innocent faces just make my day and really priceless dan those moments memang tak boleh dijual beli atau dicari ganti!

Dan seperti ibu bapa lain yang mempunyai impian tinggi untuk anak-anak mereka, Akak dan hubby pun sama juga. Our #DreamForMyChild is for them to grow tanpa ada rasa bimbang dan ragu-ragu tentang masalah-masalah yang ada terutama sekali tentang hal-hal kewangan untuk pendidikan mereka. Akak tak mahu anak-anak Akak dihadkan ataupun dihalang pendidikan mereka hanya kerana yuran universiti yang tinggi apabila mereka memilih jurusan pendidikan mereka nanti.

Inilah dinamakan pengorbanan ibu bapa yang tidak megira penat dan lelah berkerja hanya demi kejayaan anak-anak! Dengan adanya impian perlu ada usaha dan kekuatan untuk mencapainya, betul tak?

IMG_8299

So apa pula impian korang untuk anak-anak?

Mari sama-sama kita kongsikan “what’s your dream for your child?” bersama AmMetLife. Untuk pengetahuan korang, sekarang ni AmMetLife is having a campaign to hear what is Malaysia parents’ dreams for their children. Kongsikan impian korang kerana the most inspirational dream akan memenangi 1 brand NEW iPad Air 2, pre-loaded with education support apps. Satu iPad setiap minggu untuk dimenangi dan overall ada 10 iPad Air 2 untuk dibawa pulang hanya dengan berkongsikan impian-impian yang selama ini terpendam dalam hati masing-masing 🙂

IMG_9812

So cepat submit #DreamForMyChild di AmMetLife website kerana kempen ini akan berakhir pada 3hb April 2015.

Lagipun sharing is caring, plus you could win an iPad too 🙂

Comment: 7