Pak Host @ Pak Azuan

IMG_5822

ini yah Pak Host nya. aka Pak Azuan.

orangnya masih lagi mencari, udah 3 tahun menetap di jakarta, tapi tak lama lagi akan pulang semula ke kuala lumpur. jiran tetanggaku. semua tempat yang kami pergi, semua adalah hasil idea dan pilihan Pak Host. juga dibantu dek Pak Deny. tapi for actual event, memang kulu kilir Pak Host yang bikin, udahlah diikut sekali, ater tak ikut camne kitorg nak tau kedai mana nak tuju kan. dahlah time is a factor jugak.

dibantunya jugak mengangkut barang2 sama…

dibantunya jugak melihatkan anak-anak aku yang lasak

melayan jer dia

kalo aku cuti2 mahu aku tidur jerrr

ni cuti2 Imlek, dia layan rajin bawak kami kulu kilir

dan dia juga selesa dengan Pak Sulis, harganya Pak Sulis pun tidak mahal, so dia pun sudah cinta sama service kijang pak sulis.


IMG_5935

rumah pak host bukan sahaja cantik, tp pak host sangat pandai mengemas, masak2 goreng pagi bfast jugak Pak Host yang siap sediakan. kami ditawarkan untuk menginap di rumahnya bila dia dapat tahu kami akan ke jakarta. aku suh ko pi carik hotel, ko bagi aku service apartment ko yang mahal gila. alahaii….wpun kompeni ko yang cover, merasa gak lah kita dok apartment mewah mahal nih. USD1800 per month ye.

tak menggigil ke nak membayo? hiiksss

IMG_5994IMG_6028

selain dari itu, Pak Host sangat pandai membeli barang2 yang pompuan suka beli. dialah yang jadi reference aku. sirman biasanya aku tanya dia ok idak, cun tak, sesuai tak…tp dari segi material, Pak Host lebih arif. aku pun bebal tau.

IMG_6097 IMG_6109IMG_6106

dengan sikap budi baik dia pada kanak-kanak, pun menyebabkan bebudak kamcing dengan dia. dah balik pulang pun bebudak tanya Pak Host, mahu dijumpa lagik satu hari nanti. takpelah bang, gegirl, nanti Pak Host pulang kl kita jamu Pak Host lagik yer.

IMG_6119 IMG_6181 IMG_6197 IMG_6173IMG_6228IMG_6168 IMG_6231 IMG_6279 IMG_6356 IMG_6541 IMG_6618IMG_6572

waktu di mana2 mall pun, wpun aku carik barang pompuan, sirman keje nya ngamik gambo n look after the kids, pak host siap telek belek kasut yang molek, baju yang mana patut aku pergi tuju. red ko nak baju keje? ha belah sana elok, blah sini memahal sangat, kang ko bising. tengok gambo kat monas tuh, ke main gegirl sayangnya kat Pak Host kalau orang lelaki pegang tangan dia je dia dah jerit “dont touch me’ ini sampai beriringan seiring sejalan dengan Uncle Azuan.

IMG_6631IMG_6614

IMG_6651 IMG_6652

malam2 terakhir kami bersama Pak Host. group photo di sofa mahalnya yang berharga 2 ghibu lebih ringgit msia, pun dia nak angkut bawak balik! untuk ibunda tercinta. untung keje jakarta gak, tpt orang kan. ada barang murah kat sana, balik kl pun masih lagi murah wpun masuk kapal. ada banyak barang2 yang dia beli akan dibawak balik.

IMG_6665IMG_6666

gambar terakhir pak host @ pak azuan, sewaktu paginya beliau ingin pergi ke kantor sebentar dan kami pula ingin pulang pada hari itu jugak selepas massage. Pak Host adalah sorang tuan rumah yang baik sangat menjaga guests, padanlah hampir setiap minggu, ada ajer guests yang dijemput ke rumahnya. memang dia ni tak kisah ikut jalan ke mana2, janji book dia awal2.

kami jugak adalah guests terakhir yang menginap di rumahnya, selepas ini Pak Host akan berpindah ke Pondok Indah. wah satu taman lah kamu ye ngan Inul Gerudi itu. aku mahu tengok gambar babynya inul ya pak…

entry ni saja saya biarkan lambat kuor coz dia pun tak ada internet connection, he s out of the office selama nih. arini adalah kot dah bolehlah dia mengadap blog hahahhahaha.

itupun sudah kubilang, nanti ramai cewek mahu kenalin ‘oi red, malu aku lah!’

cewek2 di luar sana boleh kenalin, enggak apa2.

ibu2 jugak bisa… 🙂

mementang orangnya ganteng… wuiiii kowang!

Moh gadhogadho?

pengerasnya pada aku ….. teh kocok satu boleh?

ha tak tau lah tu teh kocok hapa…

Comment: 42