Nak SemakGula Tak?

48hrs sponsored post 😉

Sebagai mak yang bz kedaung, bila ada time melekat depan TV, melekatttt! Terleka pulak dengan satu iklan, and ada stated satu site, aku pun check on that site  semakgula.com.my

Nak check on gula plak?

Well anak2 aku dah besau, depa skang kurang minum susu. Kurang tak bermakna tak minum susu  ye. Susu tu kan kalsium. Tapi namanya pun mak, dah tentu apa saja untuk anak aku akan check on it.

So di semakgula.com.my aku relate kan ngan entry lama aku pasal gula jugak. Kali ni masih sama bagaimana gula yang kita beri pada anak-anak kita. Kita jarang nak check on it betul tak? Specially dalam tahap susu depa. Ada korang check?

Ok follow these steps:

1. Kita dah tau ada 2 jenis gula kan? Yakni dari buah-buahan yang naturally memang ada gula. And satu lagi pulak dari cooking or producing of food, ada tambahan gula asal yer.

2. Kemudian ada added sugars jugak seperti dalam makanan dan minuman yang kita masak atau kita beli di luar. Ada gula tambahan dalam setiap makanan minuman yang kita beri pada anak kita macam glucose syrup.

3. Kalau dalam susu tu kita tak nampak gula/sugar, mungkin dah dimasukkan dalam level carbohydrate and the higher carbohydrate, the higher added sugar level itu juga

4. That s when korang kena ada sugar calculator boleh dapat di mana2 supermarket atau terus ke semakgula.com.my

My job now is to make you understand, tell me kalau korang jumpa mana2 product susu yang ada NO added sugars at all? Ada? Aku tau satu je product susu anak2 kita yang TIADA ADDED SUGARS langsung. But how bout you?

Sebab apa kita tak nak ada added sugar tu dalam susu anak kita coz antaranya akan buat anak kita hyperactive, due kerna gula berlebihan. Susu tu dah manis dan tak perlu added sugar, so tak ke kita rasa tertipu bila ada dalam susu anak kita lebihan lagi gula tambahan?

I encourage you all tolong check your growing up susu powder anak2 korang. Just check, do me a favour pls 🙂 Then korang tengok sendiri yang selama ni korang dah ‘terberi’ susu yang berlebihan gula dalam makanan minuman depa. Aisay…

Takpe takpe… you just need to google and search pasal susu yang tiada gula tambahan/no added sugar. Tengok apa penghasilannya.

I ll come back to you on that later on.

But for now, check out semakgula.com.my and the susu powder of yours too!

IMG_2078

Fresh orange antara minuman yang mempunyai gula dari buah oren itu sendiri kemudian ditambah dengan gula untuk menambah manis. Ooopsss!!

Cerita ni tak habis lagik yer, meantime go check out the semakgula.com.my 🙂

Khidmat pesanan masyarakat Semak Gula is brought by Redmummy.com

Comment: 16