Seharum wanginya bersama Dettol untuk Red Family

48hours sticky sponsored post 🙂

Baru-baru ni kan saya baru beli pasu, pokok bunga plus pokok-pokok macam serai, cili, macam-macam la. Walaupun tinggal atas langit dapatlah jugak kitorang bercucuk tanam sikit-sikit. So bertambah la lagi tugasan-tugasan harian saya dengan adanya pokok-pokok pulak nak kena uruskan. Ye lah nak sirim air, gembur-gembur tanah dia sket, bubuh baja dan macam-macam la. Walaupun saya ada helper, tapi saya lebih suka benda-benda tugasan macam ni saya subcon kat anak-anak saya, so that depa leh belajar sambil ringan-ringankan sket tulang, tak gitu?

image

Bila my helper cuti, so kami anak beranak la yang mengemas rumah. First thing in the morning, sambil saya buat breakfast, Abang dan Gegirl kena kemaskan cage and the litter box for the cats dan siramkan bunga. Seorang kemas cage depan which is for Paris &  Kel, sorang lagi kemas litter box belakang for Reddy & Mozel. Masing-masing juga kena siram pokok-pokok bunga pulak dan kemas apa-apa yang patut.

Once habis, they will normally go for shower before breakfast. No way can they go straight to breakfast after that. Tak terbayang kuman-kuman + all the germs yang ada pada cage+litter box tu. Memang worrying la especially for the kids.

image

Yang saya paling concernkan dan pentingkan ialah cara diorang clean up themselves. Apa taknya dah kalau main dengan pasir kucing, pokok-pokon pasu, confirm tangan kaki baju seluar semua sekali la for sure kotor. Budak-budak pulakkan curiosity diorang tinggi, habis semua digeledahnya, dipegang, dihidu dan macam-macam la. So setiap kali diorang habis kemas-kemas those things, I’ll make sure that they wash their hands or shower using the germs protection soap dan pilihan saya tentulah Dettol.

So bila dah cuci bersih, barulah boleh sama-sama kita breakfast dan get ready untuk berjimba seterusnya 🙂

image

Ingat tak dulu-dulu kalau terluka sket, berdarah ke for sure dengan Dettol yang berbau clinical yang kuat tu la kita bersihkan luka tu supaya dapat membunuh bacteria & viruses. Memang bila fikirkan antiseptic sure Dettol ada dalam kepala kita.

image

Pada sebelah petang pulak, bila my kids balik dari playground or even balik dari swimming pool, confirm saya akan mandikan diorang dengan Dettol shower gel, barulah rasa puas hati dan yakin dengan tahap kebersihan mereka. Relief hati saya sebagai mak bila anak-anak kita terjamin kebersihannya & dijauhi dari jangkitan kuman. Dan pulak tu diorang berbau harum, wangi dan menyegarkan.

image

Dan sekarang Dettol dah enhance on their products dengan blend of fragrance plus germ protection of cos. So tidak lagi berbau macam bau ubat (except for Original) 🙂 Untuk kita yang suka bau yang harum, tak perlu lagi nak compromise bau yang wangi untuk germ protection. Dengan Dettol dua-dua kita dapat. Dengan shower gel and bar soaps Dettol’s yang newly enhanced will gives you a pleasant bathing experience and germ protection semestinya.

IMG_2124

Dettol menawarkan seleksi yang unik untuk shower gel dan bar soap mereka to cater different individual and unique needs. Untuk saya pulak sy lebih sukakan Skincare. Skincare ni dapat memoisturise kan kulit saya yang duduk seharian dalam aircond kat opis so it protect my skin from the dryness.

FYI, my kids have a quite sensitive skins, the Sensitive variant that is sangatlah sesuai untuk kulit sensitif macam diorang. For my hubby pulak since he so workoholic kerja all days and  balik selalu lambat, memang sesuai la dia pakai Active. Variant Active dapat memberi dia perlindungan yang tahan all day long dari germ dan juga dapat menghindar bau badan. At least, balik sampai rumah still sedap aromanya.

Yup Dettol caters to the entire family members from the kids sampai la kita yang dewasa ni. Saya pun tak perlu bimbang if the kids nak explore anything or main kat playground or even do gardening, since I can be assured that my kids will be protected from germs by Dettol. Plus with it enhanced fragrance, Dettol sangat sesuai untuk kegunaan harian kami sekeluarga 🙂 Korang pun kena dapatkan Dettol protection untuk your own family ya.

IMG_1941

Tapi even better news ialah korang boleh dapat RM100 worth of Dettol hamper dengan hanya berkongsi your need for Dettol dengan melengkapkan slogan di bawah tidak lebih dari 20 perkataan:

Slogan: Dettol’s sweet-smelling protection is a must-have because…

Just komen in this entry dengan nama penuh dan email address sekali and of cos la the completed slogan ya. Tarikh tutup ialah pada 11.59pm, 20th Mei 2011. 10 pemenang dengan the most creative slogans akan dipilih.

Now with Dettol you all bukan sahaja get protected from germs but the refreshing fragrance too 🙂

Khidmat pesanan masyarakat Dettol is brought by Redmummy.com

Comment: 60