Mari kita jayakan Breast Cancer Charity Campaign bersama Softlan!

48hours sponsored post.

Baru-baru ni masa aku shopping groceries aku perasan ade pink ribbon kat botol Softlan ni. Not only on this bottle but on all of them. Semua orang tau kan yang pink ribbon is an international symbol of breast cancer awareness.

So aku pun zoom out digging lagi what is all about. Well rupa-rupanya sekarang ni Softlan sedang mengadakan kempen kebajikan untuk membantu Badan Amal Kanser Payudara dengan mengumpulkan dana sebanyak RM100,000.00 dari orang ramai. Dan yang bagusnya disamping itu, Softlan bersama-sama dengan Persatuan Kebajikan Kanser Payudara (BCWA), Majlis Kanser Nasional (MAKNA), dan Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM) juga mengadakan breast check-ups sambil meningkatkan lagi kesedaran kepada orang ramai tentang bahayanya kanser payudara yang mengancam wanita-wanita di Malaysia.

Bertemakan “A Touch of Love, A Touch of Life”, ini adalah tahun keempat berturut-turut untuk kempen yang akan diadakan bersempena dengan Kesedaran Bulan Kanser Payudara Dunia pada bulan Oktober ini.

Ada 5 cara untuk kita sama-sama menjayakan kempen yang mulia ini:

1.    Dengan pembelian produk Softlan yang ada pink ribbon macam gambar kat atas tu. Tak rugi pun membeli Softlan ni, sebabnya sebagai fabric conditioners, Softlan  memberikan kesegaran berpanjangan kepada pakaian kita. Softlan’s Fabric Care treatment memberi perlindungan kepada clothing fibres by coating and nourishing them – membuatkan clothes softer, fresher, static-free, less wrinkle-prone, easier to iron, and more comfortable to wear.

2.    Roadshow signature. Ramai-ramai memberikan sokongan dengan menandatangani di Pledge Board semasa Softlan roadshow.

3.    Ataupun dengan mengambil gambar berposing with our hand over our heart to signify the pledge.

Ini pula lokasi dan tarikh roadshow itu nanti:

Carrefour Wangsa Maju        Oct. 5 – 7
Carrefour Mid Valley        Oct. 5 – 7
Carrefour Penang         Oct. 5 – 7
1 Utama (New Wing)        Oct. 17 – 21
AEON Bukit Tinggi        Oct. 19 – 21
AEON AU2 (Setiawangsa)    Oct. 19 – 21
AEON Tebrau City        Oct. 19 – 21

4.    Juga dengan mengupload gambar dari their Facebook application. Ha macam aku buat bawah ni

5.    Last but not least dengan berkongsi kempen ini dengan member-member Facebook korang.

Aku memang memuji serta menyokong 100% usaha murni yang dilakukan oleh Softlan ini. Ini juga untuk kepentingan semua especially wanita-wanita seperti kita ni. At least jom la kita membuat pemeriksaan payudara sebelum terlambat. Lagi bagus kalo kita sendiri bersama-sama menyokong langkah baik Softlan ini.

Now it’s your turn pulak. Tapi sebelum tu jom tengok youtube bawah ni pasal Breast Cancer survivors yang menceritakan pengalaman dan kisah suka duka mereka bila mendapat berita yang sedih tu. Sama-sama kita ambik iktibar melalui pengalaman diorang dan betapa pentingnya untuk membuat early breast check-up ini.

Now time korang to pledge your support pulak!

Khidmat pesanan masyarakat Softlan is brought by Redmummy.com

Comment: 8