Fight Sugar Acids with Colgate Maximum Cavity Protection plus Sugar Acid Neutralizer!

48hours sponsored post

photo 1 (4)

Masih ingat entry Colgate yang aku tulis baru-baru ni? Pasal produk terbaru diorang yang baru dilancarkan tu iaitu Colgate Maximum Cavity Protection plus Sugar Acid Neutralizer.

So this time we have another round of meet up plus lunch bersama-sama dengan pakar pergigian. Tujuannya to get clear picture dan better understanding tentang kebaikan Colgate Maximum Cavity Protection plus Sugar Acid Neutralizer ni.

photo 4 (2)

Pakar pergigian yang saya maksudkan tu ialah Professor Dr Rahimah Abdul Kadir, the Chairman of the Alliance for a Cvity-Free Future (ACFF). Kusyuk kitorang dengar penerangan dia.

Menurut beliau, punca utama cavities ataupun gigi berlubang adalah berpunca dari sugar acids. It can easily attack and dissolve our tooth enamel (lapisan luar gigi). So beliau menerangkan tentang teknologi terbaru Colgate Sugar Acid Neutralizer ini dapat melawan ataupun meneutralkan sugar acids yang terdapat dalam mulut kita tu. Tipulah kalau korang cakap tak ada gula ataupun tak makan gula, sebabnya kebanyakkan makanan dan minuman yang kita ambil memang ada gula.

Tambah beliau lagi Sugar Acid Neutralizer Technology ini merupakan standard terbaru dalam penjagaan gigi untuk pencegahan cavities ataupun caries.

Even World Health Organization (WHO) menekankan bahawa dental caries merupakan masalah kesihatan awam yang utama di peringkat global – ini membawa kepada kemusnahan fungsi gigi dan memberi kesan negatif kepada kualiti kehidupan!

Panjang lebar Professor explain kat kitorang untuk memastikan kitorang paham dan sebarkan tentang betapa pentingnya penjagaan gigi kita dan tak boleh dipandang ringan lebih-lebih lagi punca utama cavities iaitu sugar acids tu. Terima kasih Professor Dr Rahimah.

photo 2 (2)

Antara tip-tip lain yang dikongsikan oleh Professor ialah ialah tentang penjagaan gusi dan gigi baby. Sebaiknya dari baby lagi kita patut dah mula menjaga gusi dan gigi diorang. So bagi parents yang ada baby tu kena ikut tip-tip ni.

Sentiasa cuci gigi dan gusi baby menggunakan kain pun boleh. Lebih-lebih lagi bila lepas makan ataupun minum susu, lap kan mulut baby kita tu dengan towel basah ataupun suam supaya bakteria tidak merebak.

Dah tahukah korang mulut baby kita tu akan dapat bacteria yang datangnya dari mouth kiss dari mak bapaknya. Kan mak-mak bapak-bapak ni suka kiss-kiss mulut anak, hah dari situlah datangnya. Mak bapak ok la lagi kan, ni yang orang-orang luar ni pun sama cium si kecik tu, taulah baby tu comel 🙂

Dan seharusnya tabiat memberus gigi harus dipupuk sedari anak-anak kecil lagi supaya menjadi habit diorang sampai besar rajin berus gigi. Macam Zeeshan pun sekarang dah pandai gosok gigi sendiri hiks. Tapi tengok mood dia gak, kadang-kadang aku yang kena godokkan 🙂

photo 3

Colgate memperkenalkan revolusi terbaru dengan ubat gigi mereka. Colgate Maximum Cavity Protection plus Sugar Acid Neutralizer – yang pertama dan the only family toothpaste dengan unique sugar acid neutralizer technology, clinically proven untuk melawan punca utama cavities.

Kakak_Colgate

By the way, I’ve been using this toothpaste since it was launced, bukan sahaja dapat merasakan perbezaan ketara rasa tawar selepas menggunakannya bermakna hilangnya rasa gula di celahan gigi kita malahan juga rasa pudina dinginnya menyegarkan mulut saya 🙂 Bukan saya sorang jer yang pakai, satu family pakai lebih-lebih lagi Kakak, sebabnya gigi Kakak sekarang on the stage dalam pertukaran gigi susu ke gigi kekal. Ada a few batang dah tercabut dan longgar, tu yang bila I told her about kelebihan ubat gigi ni, terus pagi petang malam rajin memberus gigi dengan Colgate Maximum Cavity Protection. “Takutlah nanti gigi Kakak berlubang, tak cantik nanti” katanya.

So, say no to cavities! Fight sugar acids the number one source of cavities with Colgate Maximum Cavity Protection plus Sugar Acid Neutralizer!

Khidmat pesanan masyarakat Colgate is brought by Redmummy.com

Comment: 7