U for Life – The first online life insurance!

48hours sponsored post.

Pepatah melayu seperti sediakan payung sebelum hujan, jangan sampai sudah terhantuk baru tengadah, nasi sudah jadi bubur, memang ada kebenarannya. Jangan kita main-main 🙂

RM-ZS

Hari ini kita memang sihat sejahtera dan walafiat tapi esok lusa tiada sapa yang tau. Hari ini kita berupaya, esok lusa berdayakah kita? So memang wajib sediakan payung sebelum hujan! Atau pepatah yang lebih tepat zaman sekarang ni ialah sediakan insurans sebelum terlambat 🙂

Ingatlah pada orang yang kita sayang, tergamakkah kita tinggalkan diorang terkontang-kanting bila kita dah takde nanti. At least dengan adanya insurans ringanlah sikit beban yang mereka tanggung.

Lebih-lebih lagi hakikat bahawasanya rakyat Malaysia secara umumnya adalah under-insured merupakan trend yang sangat membimbangkan.

Memang banyak insurans kat market hari ini. Sampai naik pening la nak pilih yang mana satu. So untuk tak memeningkan korang, nak cari sana sini, hari ni Akak nak bercerita tentang the first online life insurance.

Sebelum tu sedikit nasihat dari Akak tentang pembelian insurans ni adik-adik semua, belilah semasa kita masih muda kerana masa tu premium insurans lebih rendah. Tapikan insurans yang Akak nak kongsikan ni kos tidak lagi menjadi isu sebabnya apa yang ditawarkan memang menarik dan mampu milik sangat.

UforLife

So back to apa yang Akak nak kongsikan tadi, U for Life isthe first online life insurance yang menawarkan premiumnya dari serendah RM9.85 sebulan untuk RM100,000 coverage! As I said, ini memang mampu milik, tiada alasan untuk tidak berinsuran lagi 🙂

Tapi apa yang lebih menarik tentang U for Life insurance ini ialah kita boleh membeli their life insurance products secara online sahaja dan registration only takes up to 10 minutes in which polisi insurannya (e-policy) akan dikeluarkan serta merta!

UforLife2

Jom tengok betapa mudahnya membeli U for Life insurans ni

So Akak rasa inilah cara yang paling mudah, segera dan mampu milik untuk semua rakyat Malaysia supaya dapat menikmati perlindungan insurans ataupun meningkatkan perlindungan diri kita.

Selain dari itu their Term Life Insurance covers up to RM500,000 tanpa perlu membuat medical check-up, critical Illness Rider available up to 25% of life cover and death benefit doubles for death by accident.

UforLife3

Jawab soalan-soalan ini

UforLife4

Terus dapat tau quotation harga premium dia 🙂

Mesej utama yang U for Life ingin sampaikan ialah pembelian produk insurans hayat kini begitu mudah, segera dengan harga yang berpatutan kerana kita kini mempunyai kawalan penuh ke atas apa yang kita beli dan paham sepenuhnya apa yang kita bayar. Jangan main hentam keromo jer, main beli jer insurans tapi tak paham apa-apa!

UforLife5

So summary of the quote, kalau OK boleh terus proceed beli online, senang jer kan 🙂

Frankly speaking 5 of us are insured with insurans even Zeeshan was insured dari dalam perut lagi. Me personally memang is an organised person and always in preparation for unexpected incidents. We don’t know what will happen kan, and if something unforeseen were to occur, at least I know the kids especially their education is protected.

Alhamdulillah belumlah ada apa-apa lagi perkara yang tak diingini berlaku, hendaknya begitulah insyallah. Just imagine jika kita ditakdirkan ditinggalkan suami, sedih meraung sudah semestinya, tapi kita must go on, at least dengan adanya coverage insurans dapatlah sedikit sebanyak meringankan beban yang ditanggung terutama dari segi kewangan. Banyak dah contoh ataupun berita-berita yang kita baca tentang kes-kes yang takde dilindungi insurans ni. Makin bertambah-tambah beban yang ditanggung, sudah jatuh ditimpa tangga! So act now!

U for Life Sdn Bhd berazam menjadikan Malaysia fully-insured population. Maka mereka dengan bangganya menjadi yang pertama dalam kos rendah dan pembelian kadar segera untuk produk life insurance over the internet untuk Malaysians. Dan yang bagusnya, their paperless process isn’t just a breeze; ia menjadikan process pembelian lebih efficient dan mudah untuk kita!

So come, let’s try Malaysia’s first internet insurance yang menawarkan end-to-end life insurance solutions.

For more info, log on to https://uforlife.com.my/
Ataupun LIKE their Facebook Page https://www.facebook.com/uforlifemalaysia

Comment: 5