Derma Ramadhan dan Qurban/ Aqiqah

Assalamualaikum, meh rerapat sikit….

IMG_8422

Qurban akan datang lagi insyallah, dan untuk peringatan yang nak buat qurban, atau nak ikut sekali trip ke sana, akak sertakan the jadual2 dan itinerary trip kali ni.

So untuk qurban dan aqiqah, harga untuk 1 bahagian ialah RM350 dan akikahnya pula ialah RM650 untuk seekor kambing. Untuk yang nak ikut trip pula ialah RM1300 ini masuk transport hotel makan (tapi tix flight kena sendiri ye), jadual flight you kena amik pada 14 Sept flight MH at 405pm and return pula pada 18 Sept flight MH gak jap 11.10am. Tapi kalau nak amik flight yang berlainan pada tarikh 14 and 18 Sept pun takde masalah gak, nanti Ustaz Hafis uruskan on the pick up kat Phnom Penh tuh.

IMG_8421

jadi ini buat reference, harga flight kalau beli sekarang memang agak murah, bolehlah start beli if nak ikut trip nih. Kalau lelambat,  naik le harganya. Last year ramai je yang ikut my family pergi.

IMG_8412

form ni nanti isi and submitlah kat Ustaz or kat akak pun boleh, dah resmi pun tetiap taun akak buat job nih. Harga untuk qurban memang lebih murah di Cambodia dari di Malaysia ni.

The itinerary for Ziarah Qurban Cambodia as per below:

IMG_8418IMG_8415IMG_8417IMG_8413IMG_8414IMG_8416

Mehlah reramai bersama ziarah dan buat qurban di Cambodia, Ramai dah yang pergi sama dalam trip nih, akak sendiri pergi 2 tahun lepas with my adik bongsu and my dad. Last year pulak my mak abah pergi with my 2 kids and my suami too. Our frens pun join sama, and of course kenkawan mak pak aku ramai le, tua muda sama ada.

Memang le trip ni for qurban tapi ada jugak berjalan2, dan bershopping. Refer je kat atas tuh yeah. Sambil beramal sambil tu beriadah gak.

IMG_8411

 

IMG_8423

Dan tentunya ada jugak untuk ramadhan ni, paling meriah di Cambodia. Ramai sangat orang2 Malaysia yang menderma untuk buka puasa / derma depa. Pun kalian kalau sudi, bolehlah sesama panjangkan cerita ni untuk senyuman keluarga muslim kita di Cambodia tu ye.  Boleh refer kat borang bawah ni, ramadhan pun tak lama je lagi. Tapi kalau nak bagi barang2 derma biasa or wang ringgit pun boleh, segala mala yang korang nak derma pun takde issue lah.

IMG_8408

dan kami pun dah siap mengumpul barang2 untuk dihantar ke Cambodia. Kecuali si QuPuteh tu idok ler ikut sama, ini semua akan sampai Cambodia insyallah sebelum Ramadhan. For me aku tak isi pun borang2 derma tu hahahha, aku terus je pass kat Ustaz Hafis and he handles it. Derma ikhlas tak yah berisi borang 🙂 . Kain baju kami anak beranak, molek2 sangat lagi, ada yang tak berpakai lagik pun ada. Ada yang baru pakai sekali, so sangat cecantik and bersih serta hensem hehehehe…Toys Zeeshan pun ada sama sekotak.

So kalian ada 2 options untuk menyenangkan langkah:

1. Derma and send all stuff to Ustaz.

2. Derma and send all stuff to Kak Red (macam setiap taun akak akan panjangkan to Ustaz gak nanti)

Semua derma tu barang atau wang ringgit (online) boleh hantar by hand to our house or post pun boleh, ada yang dari jejauh tu depa post je kat rumah akak, so kira my house jadi tempat mengumpul segala dana barang2 derma.

To contact us, numbers ada dalam gambar2 yang akak letak kat atas tu if malas gak nak scroll nah: 019 320 6264 Kak Red and Ustaz Hafis +60 13-374 4366.

Untuk refer entry2 lepas pasal Cambodia, boleh click it here.  Setiap tahun Project Cambodia ni, charity kami, takde bahagian or untung untuk kami dapat in terms of wang ringgit pun, semuanya ikhlas tolong2 Cambodians and Ustaz Hafis sahaja. So panjang-panjangkanlah cerita ini. Thanks.

Comment: 2