How Am I??

A sponsored sticky post entry for 48hours

How are you?
Awak apa khabar?

Aku rasa itu yang selalu kita ungkapkan bila kita berjumpa dengan kawan2, saudara mara atau sesiapa saja la. Tapi pernahkah kita bertanya pada diri kita sendiri “How am I” Aku rasa sure jarang2, betul tak? Sebabnya kita jarang memikirkan tentang diri kita sendiri. Asyik la tanya khabar orang lain, khabar sendiri tak tertanya. Actually khabar sendiri yg lagi penting dok?

Ok now ask yourself this question “How am I?” “Baikkah untuk saya?”
Haa sure terpause sekejap tu. Jawab for both physically and mentally ya…

Nestle_1

Hehehehe dah tanya dah? So apa jawapan korang? Sure ada yg jawab “ok lah”, “sihat kot” & macam2 lagi. Korang jangan gusar sebabnya Nestle has created a test called Nestle Wellness Profiler to help you uncover your approach to nutrition and health.

Nestle_2
Ada in English and BM jugak and sekejap dalam masa 3 minit dah siap.

Tujuan utama Nestle Wellness Profiler test itu adalah untuk menolong anda memahami health segment korang and camne korang leh enhance kan health status korang lagik. Disamping itu juga kita sama-sama boleh berkongsi tips, artikel & idea bagaimana untuk makan dan hidup dengan lebih sihat. Benda or info yang baik kan patut kita kongi sama2 dok? Ni tips yang aku dapat dari Nestle website, kalo kita nak berdiet tak nak makan banyak, sila gunakan pinggan yg kecil so supaya food yg kita amik tu sket jer 🙂 Lagipun dgn pakai pinggan yg kecil, the food nampak penuh, so it gives the mental impression yang korang makan byk 🙂 then korang akan makan lagi sikit hehehheee.. maklumlah perut mak dah membulat 🙂

Nestle_4

my honest answers 🙂

Nestle bukan sahaja manufactures food and beverages but also a leading Nutrition, Health & Wellness company. Oleh itu mereka telah mengadakan kempen untuk mendidik kita orang2 Malaysia tentang the NEED to make a healthy change in our lives & to inspire kita supaya ada well-balance sket dalam hidup nih, termasuk pemakanan dan physical activity for a good life. Kita kan sokmo buat tak tau jer pasal makan , kesihatan kita. Main tabur jer makan sesuka hati…

Asal bersantan berlemak jer, sumer nak bedal. Nampak kari wuii laju jer korang kan! Eh eh tu aku hehehehe…ai pencinta kari ayam youuuu!

Nestle_3

this is my profiler 🙂

ooo lagi satu Nestle telah merancang on-ground event as a demonstration that health can be fun di seluruh negara. Pada 21 November 2010 ni, kita semua nih, baik lelaki perempuan tua muda dijemput untuk bersama-sama Nestle di 6 lokasi berikut:

Lokasi:

  1. Kuala Lumpur: Taman Tasik Titiwangsa
  2. Penang: Polo Ground, Jln Sepoy Line
  3. Kuantan: Padang MPK 1
  4. Johor: Taman Sri Stulang, JB
  5. Sabah: Penampang Sports Complex Stadium
  6. Sarawak: Waterfront, Kuching

Waktu:

Registration starts at 6.30am. Event ends at 11.30am.

Jumpa korang di sana! Kalau Nestle terbangkan aku ke salah satu tempat yang luar KL tuh korang dapatlah jumpa Redmummy, kalau tidak, jumpa di KL sajor. Sapa nak join aku pi Nestle event nih? Free of charge, siaplah banyak goodie bags and info on health care kita boleh dapat sama jugak nih. Mau mau? Yukkkkk!!

Khidmat pesanan masyarakat Nestle is brought by Redmummy.com

Comment: 34