KOLONY – Sosial Network dengan SMS

 

Masih ingat lagi dengan KOLONY ni? Nampaknya komuniti KOLONY ni semakin berkembang dan semakin ramai orang yang telah dijangkiti dan addicted dengannya. Bilangan KOLONY users sekarang nak menghampiri 2 juta! Pehhh lagi ramai lagi lah meriah dan happening la komuniti KOLONY ni.

Bagi korang yang tak tau lagi pasal KOLONY ni, Ok KOLONY yang bersimbolkan “))K((” ialah SMS-based untuk bersocial network. Yup its SMS-based, so korang tak perlu ada smart phone ataupun data/internet plans untuk berKOLONY ni. Hanya menggunakan SMS sahaja korang boleh “connect” dengan kawan-kawan ataupun sesiapa sahaja yang berada di dalam komuniti KOLONY.

“Connect” di sini ada bermacam cara boleh kita gunakan seperti:

•    DING – Ding your buddies and leave them a message to cheer them up. Send KDING <fren’s nickname> <message> to 25333
•    BOMM – Have an update to share? BOMM it away to all your FRENs! Send KBOMM <message> to 25333
•    FREN – FREN for life? Make as many as you can in Kolony! Send KFREN <fren’s nickname> to 25333
•    POPP – Get to comment on what your buddies say! Send KPOPP <fren’s nickname> <comment> to 25333

Jangan risau pasal SMS charges untuk menggunakan KOLONY ini kerana KOLONY menggunakan KOINZ dan korang boleh mendapatkan FREE KOINZ dengan mudah iaitu hanya dengan membuat panggilan telefon:

•    1st – 5th calls made in a day = FREE 10 KOINZ per call.
•    6th & more calls made in a day = FREE 20 KOINZ per call.
•    The FREE KOINZ will be granted the next day.

Alternatively, you can also purchase KOINZ to enjoy KOLONY services: RM0.30 for 10KOINZ, RM1.50 for 50KOINZ, RM3 for 100KOINZ.

 

So jangan ketinggalan! Jom start sekarang. Send KOLONY <your preferred nickname> to 25333 untuk mendaftar. Dan untuk lebih banyak aktiviti yang lebih menarik, hantar KHELP to 25333. Nanti you all akan dapat full list of keywords yang boleh digunakan to explore more dalam komuniti Kolony!

Dan sekarang dengan the New Xpax Plan, selain dapat FREE KOINZ, korang juga akan dapat nikmati the super LOW RATES! Sememangnya LOW RATES, dimana calls hanya 28 sen untuk 10 minutes ke Celcom network and 5mins network yang lain. SMS pulak hanya 1sen ke  nombor Celcom dan 5sen ke network yang lain!

Dengan hanya menggunakan normal mobile phone with SMS and with the new super LOW RATES plan dari Celcom ini, kini semua orang boleh bersocial network dengan komuniti besar KOLONY! Tunggu apa lagi, BOMM yours now!

 

Comment: 11