Kami mahu berholiday!

img06437

pembulian gegirl to makcik fifin. ngekeh2 dia gelak…ni dah abih ngaji, budak kecik tu kan manja, pertama kalinya dia mintak aunty fifin cang kat bahu, suka betul dia. kadang2 aku buat gak lah, biasanya sirman yang buat. cukup suka tol dia bila dikendong gitu. dedulu masa baby, sedaplah buat sbb nak dengo dianya gelak, la ni, haa kau, nak tampung berat badan tu yang mak nya selalu ngelat

img06440

seperti yang kubilang, aku akan berpergian cuti x lama x sekejap lah. aku mahu berehat, ye ke berehat? tengok dari itineary yang sirman and 2 ‘penyambut’ kami, macam hazabbbbbbbbb jer. full day sehari suntuk tuh.

entries waktu di sana insyallah ada, bergantung pada wifi jugak. no internet connection kat tpt aku tinggal. lagi jugak since kita cuti raya cina, aku tak nak lah pengsan letak entry bebanyak, cam aku cakap awal2 kang korang yang balik cuti jenuh baca lompat2 pulak. udahlah tulisanku suh ko baca, ada gak yang tak paham nanti kang dok melompat je kejenya.

either 1-2 entries per day aku tempek, itupun aku x nak janji2 bangat. wifi ni kang ada yang slow ada yang laju. dpt yang slow, bila nak sudahnya kan.

ni sapa yang tau tpt aku pi tuh dendiam ye…biar aku sendiri yang bukak molot kasi tau olang.

actually aku berajat je nak tempek entries Guest Writer (GW) and BMM, masa cuti nih, ada banyak jugak masih lagi on q, tp aku paham ada yang masih tidak berapa suka entry ‘orang lain’  – korang nak baca entry aku je kan. tp korang kena gak terima, wpun ko tak berapa minat ngan entry cam tuh, the contribution from other readers, tp ada jugak yang suka membaca. so aku kenalah sama rata. lgpun 2 entries je per day aku letak for GW and BMM, ini pun sbb sambutan sangat menggalakkan.

redmummy.com is a platform for them to post their writings, kita tolong-tolonglah sikit yer. mana tahu satu hari kamu juga ada cerita dan masalah nak dikongsi kat GW and BMM, kamu semestinya mahu pembaca lain membatu kamu kan.So kita cuma anggap satu, hari ini kita tolong orang, satu hari bila kita mintak tolong orang, orang akan bantu kita.

Hidup kita kan ibarat roda, kita kenang budi orang. satu hari kita dengar orang tu perlukan bantuan, apalah salahnya kan kita help each other? Soalnya nakkah kamu membantu aku selepas aku membantu kamu?

hikss..

love u guys, happy holiday, happy chinese new year and happy always …

Comment: 38