Ambank Family First

Sticky mode ye and untuk entry terbaru, pls scroll down 🙂

Ambank is currently promoting its latest program of Family First, which can help family like me to better manage my family finances.Pertamanya, ia ada tools called Budget Planner…di situ kamu perlu listdown all your expenses, semua sekali…seposen pun jangan left out. Sebelum itu jangan lupa INCOME dari nett salary kamu berdua if you both suami isteri bekerja. Kalau sorang je kerja pun letaklah jugak incomenya. Income from blogging, sebab tak tetap, kadangkala 2 ribu, kadangkala 3 ribu sebulan, adakalanya hanya 1500 sebulan, so saya rasa tidak perlulah diletak. Ngehngehngeh..boleh ke AmBank?

Setelah ditolakcampur dari Salary kepada Expenses, cuba tengok pulak apakah kamu mendapat positive result? If + maknanya kamu hidup dalam lingkungan budget yang sedia ada, tapi kang kalo negative lak, it’s time for you to fine tune your finances lah, ni kena reduce lah your spending, no no soping hebat, n sume loan yang ada kenalah ditukarkan into a lower interest.

Bila dah ada budget planner nih, meh sit down macam AmBank officer told me to do so:

1.Give yourself an allowance, jangan kedekut ngan diri sendiri.
2.Dont forget emergency money – betul kadangkala for emergency nih korang ingat kesihatan jer, mmg ada tpt keja kamu cover the medical but kita ada macam2 jenis emergency so simpan put aside lah a bit.
3.Set yourself some goals – bila ada matlamat, kita tahu nak hala tujukan duit kita ke mana etcs
4.Regular reviews – bila dah ada plan nih, kamu kena kerap meneliti budget2 yang kamu dah sendiri sediakan, n boleh gak buat necessary changes to suit your current needs. Logik?

The rest, speak to AmBank’s officer or direct your mouse www.familyfirst.com.my

You will get the Money Measure from AmBank too, kat borang2 tuh kamu kena lah direview a bit, benda ni melibatkan duit, duit kamu yang kamu put a trust to Ambank, so in order depa nak gain your trust jugak, both parties kena sit down to get to know each other. Remember lah yer…you are in the Family First’s circle…. so your saving goes to your family definitely.

Goals, Savings habit, spending and budgeting, borrowing and financing, kamu kena all out sama itu Family First. Jangan malu-malu, duduk tersipu, kita malu, kita nya poket yang kuyu 🙂

Kamu sudah sign up pada Family First AmBank? Jika sudah…
langkah ke depan
depan tu dalam bank tu lah
n ask for your Family  First ATM Card 🙂
nanti belanja saya makan roti canai telur di Q Bistro ye, belakang AmBank Sri Permaisuri jer…

Justeru saya bilang sekali lagi di sini
The Family First programme nih adalah untuk di target pada keluarga2 di Malaysia. Kamu semua adalah ahli keluarga., yang ibu bapa  haruslah kan coz kamu ada anak-anak… Yang bujang pun bisa coz u have parents and siblings

Family First adalah cash flow management solutions and savings plan yang memberi ganjaran pada kita yang digelar sebagai ‘customers’ for disciplined savings. Kiranya kalo dah ada Family First nih, kamu sangat berhak untuk tidak membeli kasut extra Eclipse pada bulan itu kerana kamu sudah berjanji dan perlu berdisiplin untuk menyimpan di AmBank Family First.

Kamu paham tak nih?

Kamu juga bisa cuba mencuba the insurance plan, loan, credit card yang berada under AmBank – lebih convenience sebab ada consolidated statement for your inflow and outflow.
Putih mata hitam mu hehehehehe…

Saya berjalan-jalan ke bandar Sri Permaisuri dan saya melihat sebuah bank baru bertapak di dunia kami..AmBank. Saya berfikir, perlukah saya menurut rasa hati yang ingin melangkah ke dalam merah kuning AmBank.

Saya bukan orang kaya berduit. Saya cuma kaya dengan kasih sayang suami dan anak-anak. Tetapi mengingatkan saya perlukan simpanan masa depan, untuk keluarga yang mungkin akan bertambah dan berkembang, Family  First is the right choice.

Sesaat 2 kemudian, dia datang…
Saya mendengar dan mendengar
dan kemudian saya hujahi di sini;

Saya paham, saya perlu menyimpan dan pronya saya mendapat kadar pulangan yang lebih tinggi . Bagus jugak yer.

Saya harap cerita saya bersama AmBank ini sangat menyengat di hati redmummy.com’s readers. Saya tahu kamu akan tanya berpuluh2 soalan tapi saya harap kamu log on saja ke www.familyfirst.com.my

img_5130

Saya juga mahu tersenyum merah kuning bersama Ambank.


Khidmat pesanan masyarakat Ambank Family First is brought by redmummy.com

Comment: 12