Nuffnang Friso Gold Family Day Out!!

48hrs sticky mode, pls scroll down for new entries in RM

Sungguhlah jodoh aku dengan Friso sangat kuat. Ini tahun kedua aku bersama Friso, akan menjelang lagi tahun ketiga bersama mereka juga. Dengan Friso juga aku dapat Sony LCD TV, dengan Friso juga anakku si Gegirl ketagih semakin kuat dengan susu putihnya.

Kerna kepercayaan Friso pada RM dan juga seperti percayanya kamu pada product Friso ni tinggi, tak heranlahkan, the more mothers are buying Friso for their children. Not bad gak power to blogging community!

Adakalanya kita tengok anak kita ni macam suffering dengan caugh lah, kohok2 batuk, flu lagi, diarrohea macam2 penyakit yang sikecil tu dapat. Tapi kita tak tahu mungkin anak kita yang kecil cinonit tu tak cukup kuat immunity mereka untuk melawan penyakit2 itu. Sebab itulah kita perlukan Friso, antara susu jenama terbaik yang boleh membantu anak2 kita berlawan bersatu dengan bakteria atau gems yang attack their body.

Tak semestinya bakteria dalam badan anak2 kita ni semuanya tidak elok. Ada jugak bakteria hidup yang sihat untuk melawan bakteria yang harus dinyahkan. Bakteri yang baik dipanggil probiotik.  Friso juga ada probiotik iaitu untuk makanan kepada bakteria yang molek2 ni lah, supaya depa leh growing fast. Kalaupun ko ada terlampau banyak bakteria yang memolek ni, pun bagus juga coz boleh berlawan dengan bakteria yang jejaha tu. Supaya anak-anak kita tidak akan jatuh sakit semudahnya.

Yes u probably macam apa le kak red ni cakap takde gaya scientific, I m trying to relate this statement dengan cara paling mudah. Sebab aku tau kalau korang pun bukannya baca apa yang tertulis kat tin Friso tu kan, tak kira apa jenis product pun korang mana ada baca, so aku translatekan kepada tulisan yang paling ringkas.

Konsep basic yang paling senang, pastikan anak2 kita ni mandi 2 kali sehari, basuh tangan setiap kali mahu makan, pastikan kuku kaki tangan mereka juga pendek dan kemas. Takde le membiak2 kuman kat kuku jari depa tu. Ingat yer, 50% dari body anak2 kita penuh dengan air, sebab itulah anak2 kita perlukan air yang banyak, apatah lagi diorg keluarkan peluh dan kencing pun ke main banyak jugakkan. Ater dah melompat kijang sana sini, maunya tak berpeluh2. Budak2 kan active sebab itu as mothers, kita perlu mengukuhkan imuniti anak kita.

Menyokong membina sistem imuniti yang kebal serta tumbesaran dan perkembangan anak-anak, diperlukan untuk kita memberi mereka Friso Gold yang ada vitamins, minerals, protein, prebiotik dan probiotik yakni dipanggil Nutrients.

You must be wondering kenapa gambar lama Friso yang kutempekkan pulak, cos I guess this is the right time for me to get pregnant for the 3rd baby of Red Family, so the Red Baby may get to try the other batch of Friso 🙂

Anw, Friso is very nice to hold another round of Nuffnang Friso Gold Family Day Out!! ingat lagi 2 tahun lepas tak aku ada buat entries berkoyon2 pasal Nuffnang Friso Gold Family Day Out nih, which membawa kemenangan kepada RM to bring back more hadiah! So kali ni dalam konsep yang sama, kamu parents and anak-anak boleh berjimba sama, dengan penuh program dan lunch jugak disediakan dan ditaja penuh oleh Nuffnang Friso Gold Family Day Out.

image

Syarat untuk menyertai Family Day Out ni senang ajer, visit the Nuffnang’s site and upload gambar anak2 kamu yang menunjukkan anak2 korang tengah fight off the bacterias and germs. Lepas tu buat satu entry dengan tema tajuk “Curious kids need to be tough inside” dan kemudian ceritakan camne korang nak increase your child’s immune system.

Submit entry korang tu kat link tu jugak immediately. Tarikh tutup penyertaan adalah pada 29 December 2009 ni. Very soon yang oiiii!

80 entries dari 80 bloggers akan mendapat invite untuk 2 adults and 2 children ke Nuffnang Friso Gold Family Day Out. Not only that…ada lagi yang best ni. Untuk yang memblog dengan entry terhebat terhangat terFriso akan mendapat tajaan penuh percutian 3 hari 2 malam holiday package untuk 2 adults and 2 kids ke Disneyland Hong Kong!!

sekali lagi Friso akan membawa you & your family ke Disneyland Hong Kong wahhaha syoknya!! Not forgotten to the top 11 akan mendapat voucher RM100 Toys “R” Us dan juga cash sebanyak RM1,000. Hangat tak hangat yang oi adiah2 yang ditawarkan.

friso_serang

Hanya perlu upload gambar dari Nuffnang site, and buat entry kemudian datang have fun beramai-ramai, korang sudah boleh menang pelbagai hadiah. Tu tak termasuk dengan hadiah doorgift yang Friso nak bagi during the day itself.

Ha jangan korang lupa yer, dating untuk indoor activity kita as details:
Date: 2nd January 2010 Saturday
Time: 10am to 2pm
Venue: Kizsports & Gym, One Utama (Old Wing)

So tunggu apa lagi, buat entry2 menarik korang sekarang juga! Closing date is on 29th December 2009!! Oh… aku juga mahu turut serta to join the contest coz kalau tahun lepas aku kalah tidak dapat ke HK Disneyland, biar kali ni aku yang pergi bersama Red Family!!

N yes saya juga akan berada di Kizsports too 🙂 . Meet me there!!!

Khidmat pesanan masyarakat Nuffnang Friso is brought by Redmummy.com

Comment: 22