Astro B.yond PVR Blogger Challenge!

48hours sticky post, do scroll down for my new updates….

IMG_6610

The 4 bloggers for the Blogger Challenge in conjunction for the road show of Astro B.yond PVR at Midvalley.

IMG00062-20100605-1109

Kan saya dah cakap, kalau datang to the Astro B.yond PVR Event ni, kamu akan dapat goody bags seperti yang dipegang oleh subject di atas. Subject di atas tu antara penyokong kuat RM, habis tuh dah sehari suntuk kat sana ingat duduk melangut sesaja je ker 🙂

IMG00057-20100605-1053

This fella bersama ramai yang lain membantu RM berkempen untuk mendapatkan votes tertinggi from the shoppers di Midvalley Megamall…tempat berlangsungnya Bloggers Challenge for 4 bloggers yang dikurung di dalam ala2 kaca tak lah kaca sangat pun (leh je lompat keluar) selama lebih kurang  8 jam.

IMG_6262

This is how it looks like from the 2nd floor of Midvalley, berlangsungnya juga road show Astro B.yond PVR untuk those shoppers yang menyinggah dan bershopping di Midvalley…

IMG_6293

First task – I hate it hahahahhaa, coz saya terus terang cakap, I’m not  familiar with the remote control. Kalau remote for decoder Astro yang biasa tu pun aku tak berapa mahir, tau tekan 701 jer for AXN tu pun sbb nak tgk CSI tapi for this task…. dah la new remote, i have to find the AFC channel dlm jangka masa yang terpantas, end up I was the most lembab among all 4. Boleh 4 minits aku amik masa utk merekod channel AFC tu sahaja…iskiskiskkk… org lain buat in few seconds jer 😛

_RUL5244

Next task – we need to blog and gain comments from our 1st post in the blog….last comments kena masuk by 11am,  I managed to post it on time but hanya selepas pukul 11pagi, berpuluh2 komen masuk, aisay, last call pukul 11 pagi kak bang oi. But saya terima kasih sangat2 for your participation, bantu saya untuk meraih the most commentators di post yang saya tuh. Eiling menang task ni & got 50 points for this task.

Oh FYI, setiap task kalau leading dapat 50points, kalau 2nd place dpt 20points, 3rd place dpt 10 point, no point for the 4th person.

IMG_6411

Sebelum tu di pagi hari sebelum majlis bermula pun, Jai and Lyn Yusuf sudah siap sedia menyokong dan bantu untuk saya meraih undi dari audience dan juga pembaca2 RM yang singgah di MV. Saya kan dok terkurung, tak boleh sewenangnnya kuor, hanya boleh out for toilet and prayer break sahaja. Makan pun dalam kandang kaca tu gak….They were among my supporters, ada ramaiiiiiii lagi!

IMG00063-20100605-1110

My hoster pun datang untuk menyokong saya….ya dah tentu dia mahu saya menang, all the way from Klang di pagi hari Sabtu, Serverfreak turun padang membantu berikan votes untuk RM 🙂

IMG_6252

Sepanjang pagi juga saya minum black coffee…struggling untuk mantap, lawan2 saya sumer bukan calang2 bloggers. Oh belum saya kenalkan lagik yek….They are Beautifulnara, Eyeris and Eiling! Sebelah kiri kanan aku lelaki yang sangat lasak, ada ke patut last task buat jumping rebut remote control, haisay….buatlah quiz ke hapa, barulah tercabar minda sikit.

_RUL5302

Nuffies, PR Agency dan Aza Astro yang tak putus2 mendera kami, they are also the judges throughout the event. Dioranglah yang kena kira semua markah2 yang ada, the points tu sume kena amik kira. It s not only from the votes, but also dari comments and participation dari readers via FB, tweets and blogpost jugak. Semua tu kay! Kasihan Nuffies, seharian duduk sama bekerja di sini.

_RUL5323

Perang kempen! Macam pilihanraya la pulak 😉

_RUL5326

Saya bawak kertas lukisan and marker merah sendiri, kemudian kami reramai pakai sesama hahahahha! Wpun bertanding tapi adat meminjam dan bantu membantu kena ada….

IMG_6355

Paling aku nak nangis bila dia suh buat highlight program, dahlah Huai Bin bagi gambar dari citer yang aku tak berapa follow, nak google carik pun dah terketar2, iskk, masa dah lah berjalan laju, nak gaining comments and LIKE from the reades lagik, manghaik, ngeri ngeri.

IMG_6378

Jessica came to support me too! Thanks girl! But even she came to support me, since Eiling needs  reader to replace us the bloggers duduk kat our seats, Jes helped her too. U see, we have to give & take and help the other bloggers too.

IMG_6394

Behind the scene, GBM girls Ayu The Sun and Yanok, Lyn, Eyriqazz and Jai berhempas pulas menagih undi dari mereka yang berada di Midvalley. Ingat senang ke kerja gini heh….They are all from my PR Agency 🙂

IMG_6405

Antara task yang paling siksa adalah bila kami terpaksa mencari pengunjung yang berada di sekitar Astro B.yond  PVR booth tu untuk singgah dan mendengar taklimat tentang Astro B.yond PVR. Dont have to register but to get them to get a seat pun ko ingat senang. It s like a sale job. Sampai aku kena sound ngan Logan my sales assistant yang tak bagi aku kacau orang lain punya customers. Hahahaha, I learnt the salesman job that day. Tapi apapun, saya berjaya jugak mendapat seorang abang dan seorang ala2 akak to listen to Logan’s stories on Astro B.yond PVR.

RUL_5370

Hampir masa ke penghujung, bermacam2 task lagi yang kena buat, u can see  my 2 pervious blogposts di RM, saya juga submit 2 links di FB utk soalan dan hightlight story, juga kena mohon undi hanya dari glass kurungan.

IMG_6446

My Chinese frens yang datang to support emm…no no, they came to support Eyerizz actually hahahaha sebab cik abang sorang tu sokmo throw party for them. Haze, Kim, KY and us the 3 bloggers, Eyeris and Eiling. Kim and KY so naughty, ada task bersama readers yang mana depa kena duduk kat our seats tuh, boleh trying to tweetjacking my lappy. Alangkan I have Yanok yang sangat kuat membela!

IMG_6457

Neo, Moli, Lyn, Yanok, Tian Chad and Yaty! All for RM!

IMG_6452

Kakak ipar saya dan anaknya juga datang menyokong seharian, she s the eldest  sister of Sirman, pembaca senyap RM jugak…sib baik mak mertua aku tak turun padang sama tau!

DIN_6201

For the final task, macam aku cakap tadilah rebut remote control. I was leading at this time, but belum termasuk comments dan voting lagi, so kalau either one of them dapat remote tuh, they will earn 300 points that can easily potong points saya. So nak tak nak for the PRIDE, saya terpaksa join the wrestling too. Gagal untuk percubaan rebutan pertama coz Eyeris got it, but for the 2nd round, saya akhirnya dapat jugak.

DIN_6311

Final announcement, I won the B.yond PVR from Astro… cant say much, badan dah penat, but quite happy coz saya tau ramai supporters yang datang seharian bertangga di Midvalley dan juga di online mahukan saya menang. Kalau gagal, saya akan menghampakan mereka jugak. Syukur, ada rezeki kali ni.

RUL_5525

No! saya tidak menang dengan mudah, Eiling, Beautifulnara dan Eyeris adalah lawan yg memberi saingan  yang sengit.  Eyeris tu nampak je pendiam tapi dia punya tangkas, aduhaii….task untuk carik sticker di dalam kawasan Astro B.yond PVR nih dia yg menang dgn membolot banyak stickers, me and BN dapat 6 stickers each jer. Kelakarnya aku and Eiling boleh berebutkan satu sticker yang sangat tinggi kedudukannya, knowing Eiling  yg tinggi mmg la senang je nak mencapai tapi tak dapat jugak coz si Eyeris tu lagi pantas menjangkau.

RUL_5607

Happy and tired faces….Michelle, Eiling, Huai Bin, RM, Fresh, Yuen Yee, Aza Astro, Beautifulnara, Eyeris, Van Dee and abang host from Astro.

IMG_6618

Thanks to Astro B.yond PVR for the Blogger Contest, I must also thank to the 3 bloggers yang saya kagumi semangat lawan yang diorang tunjukkan, masalahnya saya adalah seorang fighter, it s not the prize yang saya mahukan but bila dah ada challenge macam nih, mestilah saya all out paku kaw2 punya. Saya gembira bukan kerana menang, saya gembira coz supporters, readers & kawan2 saya berkerja sama memberi sokongan dan bantuan kepada saya, mereka juga adalah pemenang. Overall we had so much fun. Terima kasih to all of them, unfortunately hadiah tak leh nak kongsi hehehhehee 😉

Maybe, tak tau lah bila sy buat makan2 kat rumah sambil ajak korang nonton Astro B.yond PVR 🙂

RUL_5567

Using the Astro B.yond PVR:
You can Record instantly the current program, you can also record 2 programs at one time!
You can Rewind the Live TV, tak percaya? Only via Astro B.yond PVR!
You can Pause
the Live TV and attending your nature calls 🙂
You can Play at anytime, though u are recording your 2 fav channels!

Or Join Astro’s FB!

anw, YEY – I WON!! thanks to korang yang datang physically to support me, ada gambar yang tak kuor RM jugak.

Khidmat pesanan masyarakat Astro B.yond PVR is brought by Redmummy.com

Comment: 26