Jom Layan Astro Kampus

48hours sponsored post, pls scroll down for new entries…

Hello sayang anak-anak semua, adik-adik kecil buat apa musim cuti sekolah? Mak ayah tak bawak pergi holiday oversea ke? Dalam negeri pun takde? Alah sian dia…yelah mak ayah kena kumpul duit, kita dah nak masuk term baru, so banyakkkkkkkkkkk nak pakai duit untuk musim sekolah yang baru.

Anak-anak aunty pun dua orang akan masuk ke Year 4 and Year 1 jadi  bergandalah semua belanja. So bayangkan kalau adik beradik ada ramai, dah berapa mak ayah kita nak invest untuk belanja sekolah. Takper, kalau tak pergi jalan mana-mana pun it s ok, mai aunty bawak you all tengok tv nak?

Tengok Astrolah! Macam-macam ada masa cuti sekolah!

It s also known as Astro Kampus! So bukan sajer untuk kakak abang kat University tau, but untuk adik-adik kecil juga, nak tau tak apa yang ada untuk musim sekolah kita yang happening sangat nih. Ada 2-3 hari lagi sebelum cuti sekolah tamat, so memang best kalau adik-adik dapat spend time tengok tv sambil menimba ilmu.

Ingat yer, belajar bukan sahaja hanya dari buku tapi dari pengalaman dan observation kita melalui rancangan yang berteladan.

image

Cutipedia
TX: Saturday @ 11am starting 11 Dec 2010
Language: Bahasa Malaysia

Series ni adalah dari perspective young people, so bukan dari perspective aunty yang kertu ni tau. Specially untuk teens and tweens yang talented untuk hosting and mengambil kesempatan untuk create the fun and one day trip. TIADA ADULTS! Setiap episode is featuring the kids yang planning  for the ideal places untuk dilawati and sharing the activities together….hah jangan lupa nonton nih, bookmark tau!

Syoknya Sains!
TX: Sunday @ 10.30am starting 19 Dec 2010
Language: Bahasa Malaysia

A new science entertainment series ni pulak yang membuat experiment untuk menunjukkan the rules of nature, di mana adik-adik boleh memahami sains dari bentuk action, pastinya non-science lovers macam aunty ni pun sukaaaaaaaaa, apatah lagi adik-adik kecil yang bijak-bijak sukakan science bukan?

Saintis Rafidah dari Clever Edisi Malaysia will be hosting the series, and dibantu oleh sicomel talented Muhammad Hadziq bin Mohd Hazem

Planet TVIQ

Planet TVIQ is now available in both Bahasa Malaysia and English, daily throughout the school holiday. Kids can catch Planet TVIQ in Bahasa Malaysia every hour from 9am to noon. Planet TVIQ in English will come on every hour from 4 – 7 pm.

Hah ni mesti ramai yang dah biasa kan? Ada fun facts, arts and science facts like things that our body tak boleh buat, kenapa kita kena curious, kenapa kita kena tidur, kenapa kenapa kenapa??

Lab Rats Challenge

A Science Game Show for Kids
Science has never been so exciting, funny or messy!

TX: Mon – Fri @ 10am starting 13 Dec 2010

Lab Rats Challenge pulak ialah fast and furious science-based game show untuk adik-adik berumur 6 – 12 tahun. Wah, anak-anak Redmummy memang menunggu Lab Rats Challeng ni sesangat.

Backyard Science – Edisi Malaysia

TX: Sat & Sun @ 10am, Mon – Fri @ 11am

Ini adalah based on the original popular Australian science programme show, di mana anak-anak kecil akan mudah belajar, practical and buat safe experiments yang akan dicuba dibuat di rumah sendiri. Walla!! The show is hosted by 13 year old Luv-en’ya Rowland with all the episodes dubbed in Bahasa Malaysia.

Clever! Edisi Malaysia

TX: Sunday @ 11am

Clever merupakan rancangan yang berformatkan pendidikan Sains berbentuk pertandingan, hiburan dan komedi. Dinobatkan sebagai Proram Terbaik di Anugerah Televisyen German 2005, Clever menggabungkan Aznil dan Rafidah. Macam gameshow dengan sains gitu.

Finger Tips
TX: Mon – Fri @ 10am

Finger Tips pula untuk adik-adik yang berumur 6 – 11 tahun, series yang sangat fresh and innovative. More on making things out of packaging and recycle materials dengan menggunakan computers dan digital technology.

So dah dapat idea tak nak nonton apa? Tengok semua pun happening, bila dah siap buat kerja rumah, adik-adik jangan lupa on kan Astro, tengoklah sampai lebam. Tapi ingat, makan minum and bantu ayah ibu yer, jangan asyik tengok tv jer….

Selamat bercuti di bulan Disember ini, dan kembali ceria semula ke sekolah 🙂 apa2 soalan, nanti boleh tanya ibu ayah, atau tengok site Astro Cuti Sekolah

Mak ayah abang kakak, nanti printkan entry ni untuk adik-adik kecil yer… hehehehehe.

Khidmat pesanan masyarakat Astro Kampus is brought by Redmummy.com

Comment: 7