Buka Puasa Mamee, RM dan Anak-Anak Yatim…

 48hrs sponsored post 🙂

image

Masih ingat lagi dulu-dulu time aku kecik-kecik still in school, asal balik sekolah jer mesti singgah kedai beli Mamee. Sampai la sekarang, on off still suka mengunyah Mamee yang rangup ni. Pejam celik rupa-rupanya Mamee ni dah bertapak di Malaysia dah lebih 40 tahun ko! Sampaikan anak-anak aku pun sama macam aku, dok suka menguyah Mamee hiks 🙂

The crunchy and tasty Mamee Monster snek mi. Ada flavour BBQ dan chicken.

 

Opss sebelum terlupa, do u know that Mamee also ada mi segera? Ke korang memang dah pernah rasa mi segera yang lazat berperisa dari Mamee? Kalau belum korang memang patut try rasa, then baru korang tau betapa sedapnya mi segera Mamee Sllrrp ni. My favourite of cos la Kari Berapi… memang berapi hiks…

FYI, Mamee Double Decker Group also offers a range of product from Snack to Beverage, such as Mamee Instant Noodle, Mister Potato, Corntoz, Mamee Monster, Double Decker, Smax, Funkees, Cheers Asian Drink, Cheers Carbonated Drink, Fruit Nation, Liteyo Yogurt Drink & Nutrigen.

mamee_halal

Yang paling aku suka dan respek ialah walaupun dah lama berjualan kat Malaysia, the company yang membuat Mamee ni which is Pacific Food Product Sdn Bhd tak pernah leka ataupun cuai tentang kehalallan produk mereka. Ya Mamee ini ditanggung HALAL oleh pihak JAKIM sendiri.

mamee_halal2

Kalo korang sendiri ragu-ragu ataupun was-was, korang sendiri boleh check status halal Mamee ini dan juga produk-produk lain dari  Pacific Food Products Sdb Bhd ini.

Pergi ke http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/direktori-halal-malaysia/126-direktori-halal-malaysia

Type Pacific Food Product Sdn Bhd
Go to syarikat tab
Click on icon beside date to see list of Halal certified products by MAMEE

Yup masih valid lagi status halalnya 🙂

So sempena bulan Ramadhan yang mulia dan Syawal yang bakal menjelma, Mamee sangat berbesar hati ingin meraikan kegembiraan ini bersama-sama mereka yang kurang bernasib baik. Yang lagi bestnya Mamee memberikan kepercayaan sepenuhnya kepada saya untuk memilih badan atau pertubuhan kebajikan untuk tujuan amal ini.

Setelah ditimbalbalik, saya dan Mamee akan berkunjung ke Rumah Nurul Qanaah di Batu Caves pada hari Jumaat 26 August ini. Kami akan berbuka puasa bersama-sama dan sempena Raya yang bakal menjelang tak lama lagi, tidak dilupakan juga Raya goodies untuk mereka semua. Sekurang-kurangnya kedatangan dan pemberian ini dapat menggembirakan mereka semua 🙂 Insyaallah…

image

It’s been a while juga saya tak mengunjugi rumah-rumah kebajikan ni, the last was Rumah Nur Salam. So saya sangat berterima-kasih kepada Mamee for this opportunity kerana sudi bersama saya untuk membuat something charitable. Semoga aktiviti-aktiviti mulia seperti ini akan senantiasa diadakan 🙂 TQ Mamee.

Janji temu kami the Red Family di Rumah Nurul Qanaah, Batu Caves pada hari Jumaat 26 August ini!

Khidmat pesanan masyarakat Mamee Buka Puasa is brought by Redmummy.com

Comment: 28