Misinformed?? Come read this!

48hrs sponsored post.

Straight to the point teruslah yek….being makyong nih susah sikit nak suh aku pusing2 cakap, memang nak mendirect jer skang nih.

Anw alkisah dalam satu study aku for the KOL Key Opinion Leaders, ada kisah pasal ‘no added sugars’ sempena dengan kempen susu untuk anak-anak kita. Memang masa aku buat entry tuh dah agak memang akan ada yang argue and rasa doubt bout the added sugars issue. Takper, aku clarify lagi kat sini yek.

Selain susu ibu, harap2 bila bayi aku lahir aku boleh bertahan breastfeeding selama yang mungkin coz so far dedua anak hanya mampu untuk 6 bulan sahaja. Makin busy kerja makin susu kurang. At that point of timelah. So back up, kenalah kita ada susu formula. But berapa banyak gula tambahan dalam sesuatu jenis formula tu yang nak kita concernkan.

Susu tu wajib perlu penting tapi kalau sugars dalam tu berlebihan, hah tu yang jadi issue sangat. Anak-anak kita boleh jadi hyperactive jugak tau. Sangat tak molek. Sebab itulah setiap kali membeli susu, jangan dapatkan harga yang murah, jangan juga tengok brand yang gah, no no. kena tengok label kat tin susu tuh.

Mostly added sugars nih mostly diproducekan dari chemical, tu yang tak molek untuk anak2 kita baby2 tu minum. Apatah lagi hasilnya nanti terdedah dengan obesiti, rasa sedap pun memang tak bagus gak coz setiap added sugars ni tidak ada nutritious value yakni empty calories.

Apa menda added sugars tu plak?

Yakni corn syrup, glucose syrup . However, no added sucrose tak bermakna no added sugars.

Macamana nak tengok level of added sugars dalam label susu tu pulak?
Anything above 11g – 12g for ‘carbohydrate per serve’ level, susu kana da banyak gula tambahan.  So parents, this is your job!

Siapa parents? You you you ngan aku ni hah sama gak, pasnih kompem sebelum nak beli susu anak terus baca label kaw2 punya.Apapun, yang penting, kita makpak yang kena pandai2lah mencorakkan dan meminumkan susu untuk anak2 kita, so you know what I mean, ada satu product sahaja yang tiada added sugar langsung yakni Anmum Essential. Parents, one tip, cuba rasa yek susu anak2 kita, check level of its sweetness.  That s we discuss later.

Have a healthy life.

Khidmat pesanan masyarakat Anmum is brought by Redmummy.com

Comment: 12