Jom – Jom Terbang ke Western Australia!

48hours sponsored post.

RM_Australia

Masih teringat lagi keseronokan dan keindahan tempat-tempat yang kami visit di Australia last year. Landed kat Brisbane, kami drive ke Gold Coast. Spent few nights kat sana then fly to Sydney pulak. Bermacam-macam aktiviti yang kitorang buat dan pelbagai tempat menarik yang kitorang pergi.

RM_Australia1

Dari theme parks, ke wildlife park, beaches, the city, shopping of cos 🙂 naik ke mountain, naik boat tengok dolphin, sandboarding dan macam-macam lagi. Syiokkk giler. Rasa macam nak pergi Australia lagiiiiii…

Tapi tempat yang kami pergi ni kat belah Eastern Australia, so kali ni nak cerita pasal Western Australia pulakk.

Coral coast

Insyallah ade rezeki nanti nak buat trip ke Western Australia pulak. Bermula dari Perth kemudian ke tempat-tempat menarik sekitarnya seperti Fremantle, lepas tu singgah Swan Valley, Rottnest Island dan lain-lain. Sure best! Kebetulan bulan March ini Tourism Western Australia ada di Matta Fair.

Pelbagai acara menarik yang akan berlangsung di Western Australia antaranya:

Sculpture by the Sea, Cottesloe 1 hingga 19 Mac, Cottesloe Beach, Perth.

Pantai ikonik Cottesloe akan bertukar menjadi taman arca yang menakjubkan apabila lebih daripada 70 artis tempatan, antara negeri dan antarabangsa mempamerkan karya mereka yang unik dan seni. Kini telah masuk tahun ke 8, pameran tahunan di pantai Lautan Hindi ini telah menjadi salah satu acara yang terbesar di Perth dan percuma kepada semua.

Telstra Drug Aware Pro Margaret River 19 hingga 26 Mac, Margaret River.

Satu kumpulan surfers profesional akan melayari dan bertarung di Margaret River’s world-renowned surf break for the Telstra Drug Aware Pro Margaret River. Dengan ombak terbesar di dunia, semestinya destinasi ini akan menarik pelayar terbaik dari seluruh dunia. Ianya juga adalah as part of the Association of Surfing Professionals world tour.

Plus a lot of others aktiviti menarik lain akan berlangsung sepanjang tahun ini…

SouthWest&Margaret River

Selain itu, antara tempat-tempat yang menarik dan aktiviti yang boleh dilakukan di Perth termasuklah:

Melawat Kings Park and Botanic Garden, salah satu inner-city parks yang terbesar di dunia. Kemudian boleh ke Barrack Square dan melawat Swan Bell Tower, then kalau nak lebih menarik lagi bolehlah take a cruise on the beautiful Swan River. Tak jauh dari city bolehlah pergi ke Heirisson Island kerana di situlah tempatnya Western Grey kangaroos.

Shopping time pula, bolehlah ke Murray ataupun Hay Street malls, pelbagai retailers offering fashion, jewellery, home wares dan bermacam-macam, di King Street pula ialah home to many chic, leading fashion houses termasuklah Gucci, Louis Vuitton, Tiffany & Co, and Wheels & Dollbaby. Waa I already LIKE this place 🙂 Untuk bargain yang baik, kita boleh ke Harbour Town, just out of the CBD, the hub of outlet shopping dan berlambak lagi tempat menarik di Perth dan sekitarnya. Kalau nak tulis semua mau 18 pages entry ni jadiknya hiks.

Festivals&Events

Bagi kita pengunjung yang beragama Islam pula, jangan risau. Banyak tempat-tempat makan yang halal ada di sini, even masjid pun ada. In the city itself terdapat pelbagai kedai-kedai Asia dan Timur Tengah seperti Oleh Oleh Cafe di Hay Street, Cafe Karache di Murray St, Indonesia Indah Restaurant di Barrack St, Manise Cafe, Satay Club dan Halal Family Caterers di Northbridge, pizza Mediterranean dan Kebab di Subiaco. Makanan laut yang segar juga terdapat dengan banyaknya di mana-mana. Untuk info lanjut untuk Muslim travellers boleh click Muslim Visitors Guide to Western Australia.

Perth

Dengan melihat gambar-gambar atas ni pun dah membuak-buak semangat aku nak terbang ke Perth. Kena kira duit tabung dulu hiks. Tapi kalau kita ade keazaman or determination, insyalllah sampai la nanti hendaknya 🙂

Ooo pasal Matta Fair tu tadikan, sesiapa yang membeli Perth/Western Australia pakej semasa MATTA Travel Fair dari 16-18 March ini akan menerima an Extraordinary Deals booklet worth up to AUD$ 2,000 in savings dan a Western Australian gift pack!

So jangan lupa, grab the chance. Untuk info lanjut bolehlah layari FB ExtraordinaryWesternAustralia dan juga website westernaustralia.com.

See you there mate!

 Khidmat pesanan masyarakat Tourism Western Australia is brought by Redmummy.com

Comment: 33