6 Minit Sihat Bersama Nestlé dalam Wanita Hari Ini

 48hours sponsored post

Ada sesapa yang tengok 6 Minit Sihat Bersama Nestlé Episod 3 dalam Wanita Hari Ini baru-baru ni?

Ada tetamu jemputan tau. Sapa lagi kalau bukan saya hiks 🙂

Bercampur aduk perasaan masa ni, nervous, seronok, segan, dug dag dug dag jantung bunyi laju giler, dah la rancangan live pulak tu. Nasib baik dari awal lagi dah siap hafal skrip so rasa nervous tu kurang la jugak sikit.

IMG_5807

Rasa seronok dan gembira sebabnya dipilih oleh Nestlé untuk berkongsi cerita dan pengalaman saya dengan penonton semua. Cerita dan pengalaman saya sebagai ibu yang menyediakan pemakanan dan diet untuk kami sekeluarga. Sebenarnya memang peranan yang penting kerana kita sebagai ibulah yang menentukan apa jenis pemakanan untuk keluarga kita. Pemakanan sihat atau pun tidak semuanya terletak di tangan kita. Betul tak?

Sebagai contoh bila saya keluar membeli groceries di pasar raya, memang akan ambil masa yang agak lama sebabnya dok kena memilih barang-barang yang terbaik plus ambil kira factor-faktor lain seperti harga dan sebagainya.

IMG_5818

So dalam 6 Minit Sihat Bersama Nestlé Episod 3 tempohari, saya berpeluang berkongsi tips berguna di mana dalam memilih sesuatu produk, saya amalkan membaca label di pek produk tersebut terlebih dahulu. You’ll be surprised dengan info-info berguna yang tertera di situ.

Sebagai contoh di setiap pek produk Nestlé terdapat Kompas Pemakanan Nestlé yang mengandungi kolum Tahukah Anda, Petua Berguna dan Hubungi Kami.

Kolum Tahukah Anda bercerita tentang kandungan nutrien sesuatu produk dan kebaikannya untuk kesihatan manakala Petua Berguna  pula tentang tips pemakanan dan cara hidup sihat yang boleh kita manfaatkan untuk mendapatkan lebih value daripada sesesuatu produk tersebut. Hubungi Kami pula untuk kita menghubungi talian Nestlé untuk mendapatkan nasihat berguna dari pakar pemakanan.

Kompas Pemakanan Nestlé membantu kita dalam membuat pilihan yang lebih baik ketika membeli makanan ataupun minumam. So luangkan masa sikit dan rajin-rajinlah selak ke belakang setiap pek produk Nestlé untuk mendapatkan tips dan informasi berguna. Saya pun dapat rasai manfaatnya kerana kompas ini ada banyak faedahnya bukan sahaja untuk saya tapi untuk semua. Tak rugipun baca ni, sekali imbas jer tuh.

IMG_5824

Jadinya, jangan lupa sebelum membeli apa-apa produk ataupun menghidang apa-apa makanan dan minuman, tanya dulu pada diri kita, “Baikkah untuk saya?” Sebabnya apabila kita mengamalkan tabiat hidup yang sihat, keluarga kita turut mendapat manfaatnya 🙂

Pemakanan Sihat adalah asas kepada Kehidupan Sihat. Nestlé, Good Food, Good Life. Korang boleh layari laman web Nestlé HowAmI untuk maklumat cara hidup sihat dan berguna.

Khidmat pesanan masyarakat Nestlé is brought by Redmummy.com

Comment: 24