Cucian bersih mengharum dengan Breeze Liquid & Comfort Ultra!

48hours sponsored post

Ingat lagi Abang dan Kakak pergi summer camp a few weeks ago? Setiap sorang bawak satu bagpack + satu luggage kecik penuh dengan baju seluar tudung dan macam-macam lagi. Once habih camp, bag pack dan luggage masing-masing penuh dengan baju kotor dan OMG bau busuknya! Apa taknya depa main peruk jer semua baju kotor sumbat dalam luggage tu. Lagipun aktiviti kat camp tu macam-macam la, dari jungle trekking, mandi kolam, sport activity of cos, panjat gunung, tangkap ikan pun ada even sembelih ayam pun depa belajar dan macam-macam lagi lah. So you can imagine betapa kotor and busuknya baju-baju diorang ni. But depa tak ler campak macam tu je dalam luggage, aku ada supply plastic, so depa sumbat lam tu ler, but still….

Tapi the most important thing they had fun and experienced all those things. Sesatu yang mungkin parents tak dapat nak kongsikan. Diorang explore dan belajar benda-benda baru, itu bagi saya lagi penting, kerana secara tak langsung pengalaman tu nanti will reflex their lives. So biarlah baju depa kotor ke busuk ke, mummy kan ada 😉 Biarlah anak-anak kita main sampai baju seluar kotor, kerana itulah nanti menjadi pengalaman diorang. Janganlah asik “eh jangan main luar tu, kotor baju nanti” Baju kotor kan boleh dicuci, apa nak dirisaukan. Betul tak?

IMG_7833

Aku memang tak risau pasal baju kotor diorang tu sebabnya aku ada Breeze untuk setelkan masalah tu semua. Memang tak dinafikan lagi Breeze dah lama bertapak dan dipercayai sejak dari zaman mak bapak kita lagi, to be exact dari tahun 1957. Usih lama tu, memang dah expert dah dalam bidang cucian ni. No doubt about it! Dah sama umur Malaysia Merdeka!

Ke korang ade doubt tahap cucian breeze ni?

IMG_7848

Takper, itu normal. Tapi meh saya tunjukkan experiment macamana Breeze dapat menghilangkan kotoran yang degil tu.

IMG_7850

Jom mari kita saksikan perlawanan sengit antara Breeze Liquid vs Kuah Kari Berminyak!

Round 1 *TING*

IMG_7853

Kuah kari berminyak berjaya hinggap di baju polyester cotton yang putih. Adussss, kotor sudah! Susah nak hilangkan ni!

Round 2 *TING*

IMG_7860

Dengan hanya sejumlah sudu kecil Breeze Liquid disapukan ke atas kuah kari yang berminyak tadi.

Round 3 *TING*

IMG_7865

Dengan menggunakan tangan gosok dan sental-sental baju tersebut supaya Breeze Liquid dapat menembusi fabrik baju tu.

Round 4 *TING*

IMG_7870

Masukkan baju tersebut ke dalam container yang mengandungi air bersih dan goncang-goncangkannya.

Round 5 *TING*

IMG_7878

Gunakan penyepit, keluarkan baju tadi dan bilas kan dengan air bersih yang lain.

Jeng jeng jeng, keputusannya….

IMG_7889

Dan tanpa was-was dan seperti yang dijangkakan, Breeze Liquid berjaya menewaskan Kuah Kari Berminyak dengan pukulan KO 🙂

So sekarang korang ada doubt lagi dengan tahap cucian Breeze Liquid?

IMG_7893

Ujikaji yang sama kitorang buat untuk baju 100% polyester pula, dan ternyata hasilnya tetap sama. KO to Kuah Kari Berminyak 🙂 Thumbs up to Breeze Liquid yey!

So memang tak syak lagi, Breeze Liquid memang handal menanggalkan apa juga kotoran even yang degil seperti kuah kari berminyak tadi.

IMG_7837

Steps yang sama juga boleh dipraktikkan untuk cucian mesin. Hanya sapukan Breeze Liquid kat kotoran pada baju yang berkenaan.

IMG_1149

Dan hanya satu penutup Breeze Liquid sahaja diperlukan untuk satu pusingan cucian mesin.

IMG_1155

Remember baju depa kotor dan berbau busuk tadi tu. Well untuk kotoran kita ada Breeze Liquid tapi untuk wangian pula kita gunakan partner dia, Comfort Ultra.

Jika Breeze Liquid dapat menanggalkan kotoran tanpa meninggalkan apa-apa kesan dalam hanya beberapa minit, partnernya Comfort Ultra pula memberikan wangian yang berpanjangan selama 14 hari, melembutkan dan juga mengekalkan bentuk pakaian disamping membuatkan baju nampak seperti baru!

Dengan keunikan dan kebaikan tersendiri, memang ternyata Breeze Liquid dan Comfort Ultra adalah a perfect match for our laundry solution.

Mummy, baju kakak yang kotor kat camp hari tu dah bersih dan wangi pulak tu. Bolehlah kakak bergelumang lagi hiks 🙂

Thanks to Breeze Liquid dan Comfort Ultra! Korang nak main becak, berkelubang, ha sila…. momantai. Mak yang bising anak main kotor2 bergelumang tuh, wooo go get help from Breeze!

Oh by the way, saya nak lanting-lantingkan percuma 6 sets of Breeze produk macam gambar atas ni + RM30 Tesco cash voucher kepada 6 pengomen terbaik dengan lengkapkan slogan “Saya memilih produk Breeze Liquid & Comfort Ultra untuk cucian saya kerana…” Silalah tinggalkan komen ek 🙂

 Khidmat pesanan masyarakat Breeze Liquid & Comfort Ultra is brought by Redmummy.com

Comment: 47