Maybank2u Pay – easy payment system for your blogshop!

48hours sponsored post

Few years back, aku quite aktif jugak buat online business ni. Kalau orang lama yang baca blog aku ni sure ingat lagi. Macam-macam aku jual make-up, accessories, shoes, branded items etc. Tak menang tangan dibuatnya. Mana nak buat promotion, snap-snap gambar, upload gambar, buat entry lepas tu bila orang buat order nak beremail, sms, call bagai. Once dia confirm beli dan bayar kena pulak verify betul ke dia dah buat payment. Once verified nak kena pergi pos la pulak. Seriously memang banyak kerja kena buat. Tu belum lagi melayan customer yang cerewet, yang back off, yang janji nak beli tapi tak jadi, hish macam-macam lagi la. Stress jugak dibuatnya!

I’m sure blogshop owner boleh relate dengan my own experience ni kan. Tapi dalam banyak-banyak kerja tu, I’m sure jaga hati dan kesenangan customer is top priority, especially bab-bab payment ni. As customer, for sure kita nak sistem payment yang mudah dan ringkas dan yang paling penting sekali selamat.

For me personally, kalo blogshop tu ada sistem payment yang sistematik, my opinion owner ni memang take the business seriuosly, bukan cincai gitu.

maybank2u_pay

Oleh sebab itu, aku nak introducekan kat korang especially blogshop owners dan juga small and home businesses owners, a new payment facility for conducting transactions online.

Maybank2u Pay – the new payment facility yang mempunyai kelebihan seperti lebih sistematik dan mudah, tidak perlu nombor akaun yang panjang dan juga easy reconciliation untuk sales transaction korang.

Dengan adanya Maybank2u Pay ini membolehkan pemilik blogshop berpeluang untuk menguruskan transaksi jualan secara sistematik dan profesional. Pelanggan korang pula boleh bayar dengan hanya mengklik pada ikon Maybank2u Pay di blogshop korang. Easy payment method, customer pun senang hati, betul tak?

maybank2u_pay2

Bukan itu sahaja, antara kelebihan Maybank2u Pay yang lain pula ialah

  • Easy reconciliation of sales transactions as there is a differentiation between normal funds transfers & Maybank2u Pay
  • Email notification untuk setiap transactions
  • View transaksi jualan history untuk the past 60 hari via Maybank2u
  • Detailed transaksi jualan under Maybank2u Pay History:

– Tarikh dan masa transaksi jualan
– Details dan status transaksi jualan:

– Nama dan email pembeli
– Amount transferred

Dengan kelebihan ini, korang tidak lagi membuang masa atau keliru terutamanya jika terdapat banyak transaksi berlaku sekaligus.

Kelebihan untuk pembeli pula jika blogshop korang menggunakan Maybank2u Pay ini, of cos this method is simplified through Maybank2u dan pembayaran boleh dibuat terus ke akaun korang via a simple button. Pembeli tak perlu menghafal korang punya akaun nombor dan tak perlu juga proof of payment macam scan/copy of payment receipt to email ke korang. Macam aku cakap tadi, memudahkan customer, customer senang hati dan akan beli lagi 🙂

maybank2u_pay3

So amacam blogshop owners? Teruja tak dengan payment sistem yang baru ni?

Senang jer nak apply. Just login ke Maybank2u, kat main menu dia klik Maybank2u Pay dan seterusnya klik kat “Apply for Maybank2u Pay”. Korang akan dapat Maybank2u Pay Registration page. So isi all the details seperti Blogshop Name, Email Address dan sebagainya pastu klik Continue. Request for TAC of cos perlu dan once TAC entered klik Confirm. Dalam 1 hari berkerja korang akan dapat notification tentang status application ni.

maybank2u_pay4

Contoh Maybank2u Pay icon

Macam aku cakap tadi, bila blogshop ataupun perniagaan kita ada sistem pembayaran yang sistematik dan looks profesional, sekaligus memberi impak positif kepada pelanggan kita. Pelanggan juga lebih yakin dan tanpa ragu-ragu bila berurusan dengan kita. Bukan itu sahaja, perniagaan kita juga akan lebih reliable dan lebih selamat serta teratur. Customer pun mudah dan rasa selesa untuk membeli dan membeli lagi dengan kita 🙂

So, online business owners, don’t you  want all those? Get Maybank2u Pay now…

Checkout those awesome features in the video below:

Khidmat pesanan masyarakat Maybank is brought by Redmummy.com

Comment: 6