Kids are Connected To…

48hours sponsored post, do scroll down for latest entries

http://www.youtube.com/user/AnmumTV

Mesti tengok video nih yek korang, baru paham apa yang aku nak ceritakan from the first post entry yang aku posted arituh, ianya related to this entry and the youtube video too. Its a story about a girl, yang sangat kecil dan mampu membantu ibunya menyelesaikan masalah. Mana kita sangka anak kecil begitu mampu memikirkannya.

Kerna apa? Kerna depa ada Connected Tots yang datang dari Gangliosides. Kan brain cells budak2 ni sangat berkembang, so ditambah lagi dengan nutrient Gangliosides yang mereka ambil, memang cemerlang anak-anak kita dibuatnya.

Magnet yang kita ajar untuk anak2 kita, penggunaannya kemudian diaplikasi oleh si anak kecil. Kunci yang jatuh di bawah peti ais, kamu kira, apa yang akan kamu gunakan untuk mengambil kunci itu?

1.    Straw?
2.    Spoon?
3.    Magnet?

Ooo the video above is interactive, you’ll get different answers kalau you all click the wrong answer, so moms or kids yang menjawab betul antara 3 tersebut adalah dalam lingkungan Connected Tot. Anak2 yang boleh menyelesaikan masalah ini bermakna, pemakanan dan tumbesaran depa adalah dibantu kuat oleh brain cells connections, they can solve problem easily walaupun kita orang tua tak terpikir untuk menggunakan options yang anak-anak kita beri itu. But kita belajar dari kesalahan, even you all click on the wrong answer kita boleh belajar dari situ dari sudut yang berlainan pula 🙂

You know, kids mempunyai mata dan pandangan yang sangat jelas. Kerna itu kalau kita cuba minta pendapat anak-anak, jangan terasa yang jawapan mereka itu hanya mainan mulut, sedangkan, bagaimana mereka dibesarkan adalah dari hasil cedok ilmu yang kita panjangkan.

I still believe, susu ibu memang penting, tetapi apabila sudah putus susu ibu itu, makanya keperluan mereka dalam susu harian yang ada nutrient Gangliosides sangat perlu dan utama.

IMG_8153

Contoh seperti Sirman and Gegirl yang tengah having their lunch….Gegirl agak kurang makan pedas, so setiap kali makan, ayahnya akan tolong kopekkan kulit udang masak pedas tuh. But sampai bila dia nak bergantung pada ibu ayahnya, so bila satu hari dia makan bersendirian, and nak sangat sambal udang, what she did was…

1.    She took the plain water (air suam yang untuk diminum seharian)
2.    Dia tuang air suam tu dalam mangkuk
3.    Dia masukkan sambal udang yang pedas tu dalam mangkuk berisi air suam
4.    Dia gaul and taraaaaaaaa, sambal udang sudah tidak pedas
5.    Kopek dan gaul makan dengan nasi

A brilliant girl!
That s because, she is a Connected Tot and dia tau, dia boleh menyelesaikan masalahnya sendiri 🙂

Khidmat pesanan masyarakat Connected Tot is brought by Redmummy.com

Comment: 19