My 2 days with Dove!

48hours sponsored pos

 

Apa kalian rasakan bila ko sampai je di hotel, tup tup disambut meriah? Disambut dengan penuh kasih sayang, dan surprisedddddddddddddddddddd??

IMG_9084

A set of Dove is on the bed with one nite stay at Shangri-La Purajaya and all fully covered by Dove

IMG_2204

Dengan penuh bergaya hari itu, Kak Red tak sangka le pulak ada memacam program yang disediakan untuk kami, jelitawan (eh jelitawan ler sangat) dengan head massage. Memang patutlah benar, lama dah akak tak mendapat massage2 nih. Kemudian dah sedap sikit badan, ditemukan pula kita dnegan Pn Aniqah Husda, The Consultant yang arif untuk sharing the tips and technicques untuk balancekan dan improve the quality of relationships kita sama ada dengan teman mahupun spouses. Thumbs up sangat!

Disusuli Pn Hanim Abdul Rahman untuk berkongsi tips warna yang buat kita lebih confidence and comfortable to wear, sesuai dengan kulit kita. Justeru kita akan lebih berkeyakinan untuk speak out dan meeting the strangers or during our day to day session.

Sweet memory.

In between kami berhenti untuk minum petang, menjamah dan menaikkan lagi berat badan. Katanya dok hotel, dah tentulah sesedap the food selections kan.

IMG_2205

Malamnya selepas freshen up dan dinner, kita sambung pula session dengan diberi nama a Pillow Talk session. They have Yasmin Hani and Sharifah Shahirah bersama the Dove Ambassadors, Suhainah and Nadia. Pn Aniqah pun joint the nite session too.

Mereka berkongsi cerita dan sejarah tentang hair fall yang setiap seorang pernah dan sedang alami. Pillow talk ni sangat manisnya bila kita diberi the bathrobe seorang satu sambil minum2 dan berkongsi cerita dan mendengar tips2 penjagaan rambut memasing. Regardless you are wearing hijab or not.

IMG_2206

Malam tu, walaupun sedikit letih, tapi lena tidur memasing di Shangrila Putrajaya, coz mostly ramai dah tau kepentingan Dove dalam kehidupan seharian. Frankly speaking, Dove dengan sejarah hidup Kak Red sangatlah sudah bertahun2 bersama, I have mentioned this many times in my blog, akak dah pakai Dove bertahun. Specially bila dalam pantang, lagi ler banyak rambut gugur, so tips akak, if you have rambut gugur issue, pakailah Dove. Insyallah.

IMG_2207

Esoknya, lebih tenang and relax, selesai breakfast, akak memang manjang je suka duduk depan kalau benda2 gini, suka dengar talk yang best2 camnih. So kita dengar the talks by Mr John Goh, Research and Development Deploy Manager of Unilever Malaysia menceritakan dengan lebih details on how Dove Hair Fall Rescue System can “rescue” and curb your hair fall.

Kelakar betullah Mr John nih, anway akak pun ada dapat hadiah dari Dove, a hair curler for a simple question given by Mr John. Orang lain pun ada jugak dapat, bertuahlah badan memasing, termasuk Kak Red.

IMG_2208

Hari kedua tu sekali lagi Nana Mahzan menjadi host of the day. Akak suka betul kalau Nana jadi host lah, sangat casual, very friendly and gelak jer kita dibuatnya. Ms Ashlee Ng, Personal Care Director, Unilever Malaysia introducing “Serlahkan Diri Dalam 14 hari Dengan Dove” Campaign, bersama dengan Suhainan dan Nadia, untuk launching the “Serlahkan Diri Dalam 14 Hari” Campaign. Untuk kempen ini, Yasmin Hani and Nana Mahazan mengintroducekan dengan the “Serlahkan Diri Dalam 14 Hari” Facebook contest. For 14 days, complete one mission a day and share the completed mission via photo or caption.

Kalian dah boleh mula buat ni yer….

https://apps.facebook.com/serlahkandirimu/

Akak dah buat, nanti akak kongsi detailnya kemudian.

IMG_9561

Suhainah dan Nadia yang antara mereka ibu-ibu yang mengalami rambut gugur yang teruk dan berkurangan selepas menggunakan Dove

IMG_9517

A wrap of the event. Thanks Dove for having us.

Now that korang dah tau cerita event akak, it s time for you to hook up at the kempen of Dove Rambutmu Mahkotamu. This is to give an inspiration kepada kalian wanita sama ada yang bertudung atau tidak untuk menyerlahkan lagi keyakinan kalian apabila mengatasi isu rambut gugur, menerusi kempen “Serlahkan Diri Dalam 14 Hari Dengan Dove”.

IMG_9617

Please have a look on this youtube link, the Dove TVC:

Esok esok pulak akak kongsi lagi cerita pasal “Serlahkan Diri Dalam 14 Hari Dengan Dove”. Remember yeah, ini bukan soal kalian bertudung atau tidak, yang bertudung pun sangatlah digalakkan to participate in this contest, apa lagi yang tidak. Hokey dear sayangs sumer, kita jumpa on my next menceceh potpet time 🙂

 Khidmat pesanan masyarakat Dove is brought by Redmummy.com

Comment: 5