Cikgu Max is changing…

IMG08616

abang adalah manusia yang sangat happy sangat sejak kes itu. dia dah kembali bersemangat. the teacher, kita namakan dia emm Cikgu Max, sangat bertekad untuk memenangi hati studentsnya semula. aku bersyukur aku datang mengadap HM and Cikgu Max dengan menggunakan saluran yang betul. kalaulah aku main serang hendap dia, tak mungkin dia mahu berubah sikap.

tapi saya percaya, Cikgu Max berubah not bcoz of us jugak, not coz apa yang aku syarahkan to him the other day, tp dia mengambil initiative untuk kembalikan kepercayaan students and the parents to him.apa yang aku sampaikan pada dia haritu hanyalah satu ‘push or force’ for him to think of his attitude again. tu jer. tp perubahan dan sikap diri sendiri, terletak pada dia jugak. so he chose to be a good teacher. Big clap to Cikgu Max.

nampak apa yang abang pegang tu? sticker tampal2 yang dihadiahkan oleh Cikgu Max to him semalam. nama Cikgu Max tak lekang dari mulut abang.

mummy, abang sayang cikgu max, he is soooooooooo nice to me. dia bagi abang sticker

dia bagi abang sorang je ke?

tak, semua frens abang dapat. ada dapat 1, ada dapat 4 ada dapat 3.

so semua orang dapat stickers lah kan?

ha ah, abang happy sangattttttt. Cikgu Max tak marah2, tak rotan2 dah tau mummy.

you see…Cikgu Max is changing. dia ada kemahuan untuk merubah tingkah laku aggressive ganas garangnya to students. Tipulah kalau saya tak appreciate apa yang Cikgu Max buat tuh. saya sangat berterima kasih dengan dia, coz dia sanggup untuk tingkatkan lagi credibility perguruannya. saya tahu, dia ada hati yang baik dan sayangkan anak2 muridnya.

IMG08617

oh budak kecik tu sibuk nak pegang sticker abangnya gak..

saya ada soalan untuk kamu, saya mohon bantuan kamu sekali lagi. saya ingin mengucapkan terima kasih pada Cikgu Max, coz dia menggembirakan students, tidak sahaja pada abang, but to the rest of the classes. sumber2 yang saya dengar, memang sejak hari saya ‘melawat’ skul tuh, telah ada perubahan dari pihak Cikgu Max.

ai tot to sms him, to say thank you ke or to say something nicelah to Cikgu Max. tapi saya belum tergerak hati lagi nak buat. emm camner ye..saya dah nak shoot sms tapi saya takut disalahertikan pulak. bukan nak mengampu, tp sebabkan meeting kami hari tuh, dia betul2 changing to the best teacher for abang.

punyalah abang sayangkan Cikgu Max nih sampai …

mummy, abang tak nak lah nanti bila abang pi Year 3, Cikgu Max takde. abang nak belajar ngan Cikgu Max lagi lah mummy. dah 2 days Cikgu Max tak rotan abang langsung. students lain pun tak kena rotan.

you see…or this is like too soon for us to judge?

but apapun, bukankah dia patut dihargai. untuk pertama kalinya dia beri stickers to students just to show that dia cuba nak amik ati students, sapa bagus buat homework, spelling ke hapa dapat stickers. something like thatlah. kira reward dari dia to kids.

so, should ai send an sms to him? what say you? but nak cakap apa ek? bagi dialog tips sket boleh?

update: parents suh hold, ada yang suh sms, cikgu2 yang lelain? cikgu vagg suh sms sementara masih ada peluang. camne cikgu2 lain?

Comment: 62