Hamil bersama Anmum Materna…

48hours sponsored post.

Bila aku dapat news yang aku pregnant kali ke 3 ni, rasa nak pengsan pun ada. Memang unexpected, terkejut giler! Perasaan tu memang bercampur aduk la, gembira tak terkata tapi actually suspen berdebar-debar lagi dahsyat. Macam-macam soalan la datang bertubi-tubi dalam kepala. Maklumlah dah lupa, last pregnant was over 7 years ago lah katakan. Tapi yang paling aku risau ialah fit ke aku nak kendong baby selama 9 bulan dalam perut ni???

Walaupun ni anak ketiga, bolehlah kata dah ada pengalaman kan, tapi preparation kena la juga buat sedari awal pregnancy lagi. Lagipun do you know that sel-sel otak sudah mula membentuk seawal dari 27 hari kehamilan dan asid folik adalah penting untuk pembentukan tiub tulang belakang baby.

IMG_8312

So untuk pregnancy kali ini saya bermula dengan meminum Anmum Materna berperisa coklat sebaik sahaja mendapat news yang saya pregnant. Disamping menyediakan Gangliosides dan DHA untuk child’s development even before they born, Anmum Materna juga menyediakan 100% keperluan folate harian. Satu-satunya jenama yang diuji secara klinikal mengenai keberkesanan on folate level.

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa sebanyak 4 daripada 5 wanita di Asia tidak mempunyai folate yang mencukupi, yang kritikal untuk pembangunan dan pertumbuhan tulang belakang anak kita. Study juga menunjukkan wanita yang mengamalkan Anmum Materna telah meningkat tahap folate di dalam darah mereka.

Dapat saya bayangkan baby yang bakal lahir nanti comel dan sihat hiks. Plus saya pun akan lebih bertenaga sepanjang pregnancy ni nanti.

IMG_8308

Gangliosides dan DHA pula terdapat di dalam otak. Macam yang saya mention kat atas, sel-sel otak yang penting mula terbentuk seawal 27 hari selepas persenyawaan. So penting untuk ibu mengandung untuk mengambil makanan yang menyediakan DHA dan Gangliosides untuk menyokong pembangunan awal mental kanak-kanak. Gangliosides membantu dalam penyambungan sel otak. Sambungan sel yang lebih akan membawa kepada pembelajaran yang lebih cepat.

Anmum Materna juga menyediakan kalsium yang tinggi dan juga zat besi untuk menyokong kesejahteraan ibu dengan membantu membina tulang yang kuat. Zat besi pula diperlukan untuk pembentukan tisu untuk kanak-kanak dan juga plasenta. Ia juga membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah yang diperlukan untuk menghantar oksigen kepada anak kita.

On top of that, saya personally suka Anmum Materna ni ialah kerana rasa coklatnya yang enak, sedap dan senang diminum kalau dibandingkan dengan dengan susu pre-natal lain. Lagipun Anmum Materna is the pioneer and also the No.1 pre-natal milk in Malaysia dan most widely purchased, so meaning most trusted brand lorr 🙂 Untuk diri dan anak-anak of cos lah we go for the best! You should too!

Dan Alhamdulillah, Redbaby is one healthy boy 🙂

Khidmat pesanan masyarakat Anmum is brought by Redmummy.com

Comment: 11